Dames 1 Okt

Myra Dames 1 - Alkmaar Dames 1 24/10

Nieuws afbeelding Lieve vrienden, familie en trouwe fans,

De dag begon met een heerlijk herfst zonnetje en wij waren er helemaal klaar voor! Deze week stond Alkmaar dames 1 op de planning. Ondanks dat het op deze prachtige dag zo rustig was op Myra en de lijnen niet zo druk bezet waren als normaal, begonnen we vol goede moed aan de wedstrijd.
Zoals wel vaker hadden we moeite met het maken van een goede start. Ellis opende voor ons de wedstrijd met een schot op goal dat er helaas niet in ging.
In de eerste 2 kwarten behalen we 3 strafcorners maar ook die werden niet benut.

We gingen de rust in met een 0-0 maar hadden wel het gevoel dat we deze wedstrijd zouden winnen. Na een goede aanval van ons, scoorde Alkmaar toch het eerste doelpunt. Dit was voor ons een wake-up call om allemaal even een tandje erbij te doen. Door meer kansen te creƫren, kregen we de wedstrijd steeds meer onder controle. Na een klap richting de cirkel wist Juliette daar wel raad mee. Het werd 1-1.
Ook in de laatste 2 kwarten wisten we nog 2 strafcorners te behalen, maar ook deze wisten we niet te scoren. Gelukkig hadden we Indy nog die in het vierde kwart haar trukendoos opende. Door een hele mooie actie stuurde ze zo 6 man het bos in. Na deze prachtige actie van Indy wist Paulien de bal in het doel te leggen. Het fluitsignaal ging en het is 2-1 gebleven. Door deze overwinning staan we nu op een mooie 2e plek.

We zijn nu klaar met dromen, het is tijd om het waar te maken. Myra Dames 1 doet mee in de top!

Volgende week spelen wij uit om 12:45 uur tegen Westerpark Dames 1. Zien we jullie daar?

Liefs,
Dames 1