Clubhuismanager Sep

Bardienst tijdens corona voor Senioren en ouders Jeugdleden

Bericht is gewijzigd 25-9-2020

Tijdelijk aanpassingen bardienst op zaterdag &zondag
In  deze vreemde coronatijd zullen we het voorlopig met minder mensen achter de bar moeten stellen. Dit houdt óók in, dat er achter de bar maar 2 personen kunnen staan (ieder één kassaterminal zodat er  1,5 meter afstand gehouden kan worden) en 2 in de keuken, waar de ruimte voldoende is om deze afstand aan  te houden. Eén reserve, die als runner kan worden ingezet om bekers/pitchers en kannen kan ophalen.
Dit kan betekenen dat de afhandeling van de orders iets langer kan duren. Een eventuele 5e persoon kan als runner fungeren (ophalen kannen en bekers, pitchers en glazen e.d.)

Bardienst ouders Jeugdleden
Wanneer je kind thuis speelt op Myra, is de kans groot dat het team wordt ingedeeld voor een bardienst. Bij Myra is dit een verplichting (net als rijdiensten e.d.). Deze "vrijwillige" verplichting maakt onze club. Bovendien is het een leuke manier om Myra te leren kennen.

Aantal (Zie voor de tijdelijke corona maatregelen hierboven)
Gevraagd wordt om met 6 ouders achter de bar te komen helpen. Het kan druk zijn en dan zijn 4 personen achter de bar noodzakelijk voor een snelle afhandeling van de orders. De 2 andere ouders staan in de keuken en bereiden de broodjes en snacks.
Voor de ouders van de jongste jeugd (F, 6E en 8E) is het soms even puzzelen, maar tot nu toe is het altijd goed gegaan.

Coördinator
Tijdens deze bardienst worden de ouders bijgestaan door een barcoördinator. Een vrijwilliger die ons helpt alles in goede banen te leiden en de ouders met raad en daad zal bijstaan. Hij of zij zal tevens zorgen voor een kopje koffie tijdens je dienst.

Géén wissel tijdens dienst
Het is erg onhandig en dus niet wenselijk dat ouders, tijdens hun dienst, wisselen met andere ouders. Teams worden gedurende het seizoen meerdere keren ingedeeld voor een bardienst dus alle ouders komen een keer aan de beurt om een bardienst te draaien.

Indeling
De bardiensten worden door de wedstrijdsecretaris (i.s.m. clubhuismanager) ingedeeld en gecommuniceerd.

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.

Mede namens het bestuur,
Bas Koppelman (clubhuismanager) en Annemieke Gosewehr (wedstrijdsecretaris)