Dames 1 Maa

Myra Dames 1 - Delta Venlo 24/3

Nieuws afbeelding De wekker ging voor ons vroeg deze zondag. Delta Venlo uit stond namelijk op de planning. We wisten dat dit een spannende wedstrijd zou worden dus we stapte vol goede moed de auto in. Na twee uur kwamen wij aan in het Venlo.

Na een goede voorbespreking stapte we het veld op. Het weer was, met veel regen en wind, niet best helaas.

We begonnen de wedstrijd matig. Delta Venlo kreeg een aantal goede kansen en wat strafcorners. Gelukkig hadden wij Erin in de goal staan die de ene na de andere bal wist tegen te houden. Ook in het tweede kwart had Delta Venlo wat kansen. Totdat Lotte, na een snelle counter, 1 op 1 stond met de keeper van Venlo. Die hakte op de stick, wat betekende een strafbal + een gele kaart. Lise maakte de 0-1 uit de strafbal!

We hebben bijna het hele tweede kwart zonder de keeper van Delta Venlo gespeeld. Helaas konden wij hier geen gebruik van maken. We gingen dus met 0-1 de rust in.

We wisten dat het anders moest, het moest een stuk feller en beter. Het lukte alleen niet om de voorsprong te behouden. Venlo maakte uit een strafcorner de gelijkmaker. Toch wisten wij de 1-2 te maken na een goede actie van Fien en een wereld goal van Juul. Helaas maakte Venlo de 2-2 en daarna in de laatste twee minuten zelfs de 3-2 door middel van een strafbal. Het was een heftige pot met best wat kaarten. Desondanks hebben we tot de laatste minuut geprobeerd om punten mee naar huis te nemen, helaas niet gelukt.

Op naar de volgende wedstrijd. We spelen twee oefenwedstrijden en hebben komend weekend vrij. Daarna spelen wij een belangrijke pot tegen HBS thuis. Tot dan!

Groetjes Myra dames 1