Dames 1 Mei

USHC D1 - MYRA D1 22/5

Nieuws afbeelding Zondag 22 mei 2022, een mooie, wederom zonovergoten zondag waarop wij als onbetwiste nummer 2 van deze poule in Utreg mochten aantreden tegen USHC. Na het behalen van de play-offs vorige week was dit een mooie pot om te laten zien dat wij die plek ook verdienen. Na een warming-up op het hobbelige voetbalveld waren wij klaar voor de wedstrijd. Helaas moesten we onze twee krachten Noa en Duif op het middenveld missen vanwege blessureleed, maar gelukkig hadden wij Noor en Annick als invallers vanuit de A. Na wat aanpassing in de opstelling waren wij klaar om te vlammen!

We stonden stonden in de startblokken en toen de scheids floot voor het startsignaal stormden wij op USHC af. In het eerste kwart hadden wij de overhand en kwam USHC niet vaak bij ons doel in de buurt. Wel mocht het allemaal even een tandje feller, niet reactief, maar proactief hockeyen!

In het tweede kwart resulteerde dat dan ook in een goal; op aangeven van Lotte Hoogenboom tipte Pau de bal in het goal. 0-1!

We stonden dan wel voor, maar USHC kreeg ook zeker haar kansen. Gelukkig kunnen wij altijd rekenen op onze rots in de branding Ert, ze hield ons staande met 2 á 3 dubbele, knappe reddingen. Met een 1-0 voorsprong gingen wij de rust in.

In de tweede helft kabbelde de wedstrijd voort, er waren kansen voor beide kanten, maar we hielden stand. Zelfs toen er vlak voor het einde nog twee strafcorners werden gegeven aan de tegenstander. Opgelucht haalden wij toen ook adem toen de scheidsrechter drie keer op z’n fluit blies, einde wedstrijd en 3 punten mee naar Amstelveen. Of nee toch niet, door een miscommunicatie tussen de scheidsrechter en de twee teams floot hij blijkbaar voor de publiekswissel i.p.v. het einde van de wedstrijd. Terwijl de sproeiers al aan waren gezet bedankte USHC hun spelers en de teams bedankten elkaar voor de wedstrijd. De teams van de volgende wedstrijd kwamen al het veld op toen er een terechte vraag werd gesteld "Huh, maar moeten we nou nog twee minuten spelen?” En ja hoor, we moesten nog twee minuten van de wedstrijd spelen, maar aangezien de sproeiers niet stopgezet konden worden stonden we een kleine 10 minuten braaf te wachten totdat we de wedstrijd konden uitspelen. In die twee minuten waarin we elkaar hadden beloofd om zakelijk te hockeyen en deze voorsprong niet weg te geven gebeurde dat toch, USHC kwam op 1-1. Dat was dan ook gelijk de eindstand. 1-1 verliezen is een mooie verwoording, voor een iets minder mooie wedstrijd.

Feit is wel dat we hier alleen maar lering uit kunnen trekken. Je moet gewoon te allen tijde scherp zijn, wat voor situatie er ook is voorgevallen. Liever nu, dan in de play-offs zeggen we maar ;)

Over de play-offs gesproken: ZET 2&4 juni (en eventueel 6 juni) IN JE AGENDA! We hebben dan al jullie hulp nodig om ons naar de overwinning te schreeuwen! Houd onze socials in de gaten voor de details van de wedstrijden!

We zien jullie dan én volgende week zondag voor alweer onze laatste competitiewedstrijd van het seizoen langs de lijn!

X Dames 1