Algemeen Maa

In memoriam Robin Olland

10-06-1955   In memoriam Robin Olland   31-03-2020

Dinsdag bereikte ons het trieste bericht dat Robin Olland is overleden. Begin februari werden we al geïnformeerd dat Robin erg ziek was. Dat het zo snel is gegaan heeft ons erg verrast.

Robin is van 2005-2009 bestuurslid geweest in een turbulente periode bij Myra. Daarvoor was hij trouw supporter van zijn kinderen waarvan Tim en Lotte (nog steeds) bij Myra spelen en Merel die destijds bij MHC Amstelveen speelde. Ook zijn echtgenote Ingrid was jarenlang actief achter de bar bij het `Theetjes team`.

Zijn liefde voor het hockeyspel was al snel opgemerkt want voordat hij bestuurslid werd was hij actief als teammanager van Heren 1. Door zijn betrokkenheid bij de meerjarenplanning heeft het bestuur hem destijds weggehaald bij Heren 1 en heeft Robin de taken overgenomen van de toenmalig wedstrijdsecretaris Jim Suurendonk. Myra was, in zijn jaren als bestuurder, volop bezig met ambitieuze plannen om het hockeyniveau naar een hoger plan te tillen, nieuwe velden aan te leggen (in 2006) en de bouw van een nieuw multifunctioneel clubhuis (2008). Dat leverde destijds een nominatie op voor (Nederlandse) sportvereniging van het jaar en de echte prijs die Robin in 2006 namens Myra in ontvangst mocht nemen was sportvereniging van het jaar 2005 van de gemeente Amstelveen.

Samen met Robin werd een nieuwe organisatiestructuur opgezet waarbij hij in 2007 de aansturing van de technische commissies voor zijn rekening nam. Samen met een aantal enthousiaste leden heeft hij gewerkt aan de presentatie Topsportvisie. Een gedetailleerd plan met alle aandacht voor de ontwikkeling van de jongste jeugd t/m senioren en van trainers t/m begeleiders. De realisatie van de huidige Myra Hockeyacademie is daarvan een van de belangrijke resultaten.

Naast aansturing van de technische commissies en opleidingen had Robin ook aandacht voor een verbeterde ledenadministratie en heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan de website waardoor we afscheid konden nemen van het clubkrantje MyraGemier.

Na de bestuurlijke periode ging Robin weer aan de slag als teammanager van heren 1 en weer als betrokken toeschouwer van zijn kinderen. Voor het bestuur bleef Robin daarna nog jarenlang een dankbaar klankbord.

Het voelt leeg en onwerkelijk dat we op zo’n jonge leeftijd afscheid moeten nemen van Robin die door de jaren heen ook een lieve vriend is geworden die voor anderen altijd klaar stond. De wijze waar Robin met zijn ziekte omging was heel knap en sterk want hij probeerde, ondanks het slechte vooruitzicht, tot het laatste moment te genieten van het leven.

We zullen hem gaan missen zowel privé als langs de lijn.

We wensen Ingrid, Merel, Tim en Lotte ontzettend veel sterkte.

Henk Schmidt
Ere voorzitter

Contactadres:
Fam. Olland, Veldlust 51, 1188 JL Amstelveen
Of condoleance register https://dinyneplenbroek.nl/condoleance/

De familie stelt een donatie zeer op prijs voor onderzoek t.b.v. een betere behandeling van alvleesklierkanker. Donaties kunnen gegeven worden aan Stichting Overleven met Alvleesklierkanker via supportcasper.nl of rekeningnummer NL82 INGB 000 004 2000.