Myra Hockey Academy Jul

Myra Hockey Academy introduceert trainingen volgens Athletic Skills Model

AMSTELVEEN – De Myra Hockey Academy (MHA) introduceert komend seizoen het Athletic Skills Model (ASM) bij de jeugd van Hockeyvereniging Myra en voor Amstelveners in het algemeen. Denk hierbij aan kinderen en ouderen met hart- en vaatziekten, G-sporters en Alzheimerpatienten. Hierbij werkt de MHA samen met AmstelveenSport en is er een intentieverklaring getekend voor samenwerking met HealthCity Amstelveen Zuid. Het ASM koppelt spel en plezier aan motorisch leren, met aandacht voor gezondheid, welzijn en prestatie. Het model zorgt ervoor dat diverse doelgroepen op een optimale manier worden begeleid naar een sportief leven met meer zelfvertrouwen, meer sportplezier en betere resultaten op school en werk.

Het ASM bestaat uit tien basisbewegingsvormen die voor elke sport een uitstekende aanvulling zijn op de motoriek van kinderen en volwassen. Erik Koridon en Björn van der Dussen van de MHA leggen uit dat zij zoveel mogelijk willen bewegen met spelvormen (met of zonder hockeystick) volgens het ASM model. Erik: "Onze jeugd is al snel drie tot vier keer per week te vinden op onze watervelden en zijn daar met veel plezier. Zij bewegen dus zeker niet te weinig, maar wat ons betreft wel te eenzijdig. Door variatie in bewegingsvormen verbeteren we de motoriek van onze leden. Dit zorgt voor minder blessures, meer creativiteit en meer plezier in het spelletje.” Björn vult aan: "Op dit moment zijn de voorbereidingen in volle gang. Vanaf september starten we met de ASM-trainingen als vast onderdeel van onze wekelijkse jeugdtrainingen.”

Munay Sánchez van der Lee, manager van HealthCity Amstelveen Zuid is extra trots: "In onze vernieuwde vestiging in Amstelveen Zuid hebben wij de meest moderne fitnessapparatuur en een heel breed aanbod aan groepslessen. Wij kijken uit naar een toekomstige samenwerking met Myra en AmstelveenSport.” Munay vervolgt: "Omdat volwassenen voor ons net zo belangrijk zijn als de jeugd, willen we ook kijken naar mogelijkheden die verder gaan dan het ondersteunen van de Myra jeugdopleiding. De intentie is om ook de seniorenteams een paar keer per jaar uit te nodigen om in teamverband gebruik te maken van de luxe faciliteiten die HealthCity biedt, in de vorm van teambuilding middels groepslessen.”

De introductie van ASM bij Myra wordt mede ondersteund door een subsidie vanuit de Rabobank Amstel en Vecht. Hiermee krijgt HV Myra de mogelijkheid om nog relevanter te zijn voor de Amstelveense samenleving.