Algemeen Sep

In memoriam Elly Luykx – van Royen

Afgelopen maandagavond bereikte ons het trieste bericht dat Elly Luykx, erelid van onze vereniging, van ons is heengegaan. Jarenlang was Elly in vele opzichten zeer betrokken bij onze vereniging. Niet alleen als voorzitter, ook vele uren werden besteed aan barbeheer en vele andere activiteiten zoals de oprichting van een dinsdag-veterinnen team. Tot het laatste moment was Elly zeer betrokken bij alle ontwikkelingen rondom de vereniging. Daar hebben alle bestuurders jarenlang baat bij gehad en dankbaar gebruik van gemaakt, juist omdat Elly over een uitstekende antenne beschikte met betrekking tot lief en leed binnen de club.

Al vanaf de eerste verenigingsactiviteiten was Elly erbij. Samen met haar man Jan als eerste voorzitter. Zelf nam ze het roer over van Wim Temmink en heeft 5 jaar met volle inzet de voorzittersrol ingevuld. In het jubileumjaar 1994/1995 (40 jaar Myra) dreigde de club zonder voorzitter te komen. Elly vond dat we dat niet konden maken en is toen opnieuw een interim jaar als voorzitter aangetreden.

Ze heeft als voorzitter veel meegemaakt, waaronder de eerste fusiediscussies met buurvereniging Randwijck (thans MHCA) en veelvuldig intensief overleg met de Gemeente Amstelveen. Dat laatste heeft destijds het eerste kunstgrasveld voor Myra opgeleverd.

Tot het laatste moment volgde Elly het wel en wee van de club en kon ze stilletjes genieten van haar Myra familie, zoals bij de opening van de nieuwe watervelden en heel recent nog schreef ze lieve en belangstellende berichtjes via Facebook.
Het voelt voor ons leeg en onwerkelijk. We wisten dat Elly ziek was. De wijze waarop Elly daarmee omging was heel knap en sterk. Ze probeerde ondanks het slechte vooruitzicht tot het laatste moment te genieten van het leven. We wensen haar familie en alle naasten namens Myra ontzettend veel sterkte.

De uitvaartplechtigheid van Elly is aanstaande vrijdag 21 september om 15.00 uur in de Augustinus kerk, Amstelveenseweg 965 hoek Kalfjeslaan, Amsterdam.

Elly heeft aangegeven dat ze het op prijs zou stellen als er in plaats van bloemen een bijdrage wordt gestort op rekening NL23 RABO 0333 7779 99 tnv het KWF onder vermelding van Elly Luykx-van Royen.

Nils Mulder
Henk Schmidt