Dames 1 Sep

Myra Dames 1 - Athena Dames 1 16/9

Lieve supporters,

Vandaag stond de tweede wedstrijd op de planning. We mochten thuis aantreden tegen Athena. Om 11 uur zat de verdediging al bij elkaar om nog het één en ander met elkaar te bespreken. En om kwart voor 12 stipt was iedereen boven en waren we klaar voor de voorbespreking. De mini’s van deze week hadden een paar goede vragen voor ons voorbereid en na deze beantwoord te hebben kreeg Sander het woord. Hij wist ons met een mooi verhaal te vertellen dat we vandaag in onze taak moesten hockeyen en met die boodschap gingen wij het veld op.

We begonnen de wedstrijd met veel geduld achterin. Rustig de kom heen en weer spelen en zoeken voor een optie naar voren. Hierdoor kwamen we er een paar keer goed doorheen, maar leverde dit helaas geen doelpunt op. Athena ging hogere druk zetten waardoor we er soms in de opbouw niet uitkwamen. Hierdoor kreeg Athena meer kansen en resulteerde dit in 0-1. Balen! Maar we waren gedreven om de 1-1 te maken. Met een stand van 0-1 op het scorebord gingen we de rust in.

Met wat tips over de opbouw en de press waren we klaar voor de 2e helft. Er zat meer strijdlust in het spel en hierdoor kregen we ook meer kansen. Na een paar minuten gespeeld te hebben kregen we een strafcorner. Deze werd straks aangegeven door Mara en Stam stond klaar om te schieten en BAM, keurig netjes in de hoek. Maar de scheids had gefloten voor te vroeg uitlopen van Athena, dus dit betekende dat we de strafcorner opnieuw moesten nemen. Als de eerste erin zit dan doen we de tweede er ook gewoon in, dachten we. Opnieuw gaf Mara een strakke bal voor en wou Stam hem flatsen, maar dit werd gestopt door de eerste uitloop. De bal ging richting de zijkant van de cirkel, maar gelukkig was onze Sascha doorgelopen en kon deze bal keurig netjes in het net pushen. Haar debuut doelpunt voor Dames 1! Na veel gejuich gingen we door met de wedstrijd. Beide partijen bleven kansen krijgen en helaas maakte Athena de 1-2.. Maar we gaven niet op. We bleven rust houden en kansen creeëren. De bal werd snel verlegd op Ots. Ots speelde een man uit en liep langs de achterlijn de cirkel in en gaf de bal voor op Juul. Juul stond bij de tweede paal en werkte de bal netjes in het doel. Yes, 2-2! Opzoek naar de 3-2. In de laatste minuten waren wij sterk aan het hockeyen, maar lukte het ons niet om de 3-2 te scoren. In deze laatste minuten kreeg Athena nog een strafcorner en hun lukte het wel om deze te scoren. Dit resulteerde in een 2-3 voor Athena en niet veel later het eindsignaal. Super balen!

We gaan deze week weer hard trainen zodat we aankomende zondag UIT tegen USHC 3 punten gaan pakken! Deze wedstrijd start om 12:45. We hopen u langs de zijlijn te zien en horen aanmoedigen!

Veel liefs,
Dames 1