Dames 1 Maa

Myra Dames 1 - Helmond Dames 1 10/3

Nieuws afbeelding Lieve lezers, supporters en totodeelnemers,

Zondag was het eindelijk weer zover, de eerste wedstrijd thuis op ons eigen veld van de tweede seizoenshelft!

We begonnen de wedstrijd zoals gewoonlijk met een hoge druk en zetten daarbij Helmond goed onder druk. Het was de wedstrijd van de strafcorners, want daar werd maar liefst 4 keer uit gescoord deze zondag. Helmond haalde de eerste corner al na 3 minuten spelen maar door een goede redding van Ert werd deze onschadelijk gemaakt.

Het was een spannende pot met meer grote kansen voor de dames van Helmond dan voor ons. Waarbij het daarom ook extra lekker was dat in de 36e minuut de geslagen corner er in ging. Daardoor gingen wij de rust in met een 1-0 voorsprong, wat toch wel erg lekker was. We werden weer scherp gemaakt en kregen focuspunten mee om de wedstrijd af te sluiten met 3 punten. Want 1 ding was zeker, Helmond ging niet zo maar zonder punten weer naar huis.

Het was een felle wedstrijd met af en toe een flinke stoot door de dames van Helmond. Terug naar de strafcorners, wat Helmond kreeg er weer eentje in de 41e minuut. Met een harde flats wisten zij Erin te verrassen en stond het 1-1.....
Niet veel later, in de 51e minuut wist Helmond er nog één goal in te schieten weer via de strafcorner, 2-1.

Niet de gewenste stand voor ons natuurlijk dus moesten wij hard blijven werken om toch weer de aansluiting te vinden en vooral ook blijven geloven dat het kan. Na de bal te hebben veroverd in de druk hadden wij een hele grote kans op de aansluit treffer. Daarbij kwam de bal op de speelster van Helmond en na wat twijfel bij de scheidsrechters werd het toch een strafcorner in plaats van een strafbal. Zal dit dan de 4e goal van de dag uit de strafcorners worden?
Lotte Hoog stond klaar achter Nienke met maar één doel, die bal keihard rechts het goal in flatsen en de stand weer gelijk maken. Zo gezegd zo gedaan, 2-2!! Nu was het zaak om Helmond weg te houden en hopelijk nog een goaltje te maken want bij ons in de competitie telt elke punt. 4 Minuten voor tijd werd de bal iets na de middellijn veroverd op de helft van Helmond. We kwamen in de rechterhoek uit waar Loek goed aansloot en de bal kon naar haar worden gespeeld. Met een harde flats bracht ze deze in de cirkel en na wat chaos kwam deze voor de stick van Noa terecht. Zij dacht niet na en haalde hard uit met de forehand, 3-2!!!

Het was een erg spannende pot en hadden alle support hard nodig. Hopelijk zien we jullie zondag weer langs de lijn om 12:45 uur want dan mogen wij aantreden tegen Ede.

xx- Myra Dames 1