Dames 1 Nov

Myra Dames 1 - Voordaan Dames 1 19/11

Nieuws afbeelding Lieve Fans,

Afgelopen zondag stond Voordaan op het programma. In de laatste thuiswedstrijd van 2023 mochten wij het opnemen tegen onze directe tegenstander op de ranglijst. De twee mini's van de week zorgden door middel van wat moppen en radslagen voor wat ontspanning in de voorbespreking, en waar we deze week met thermokleding aan hebben getraind, kwamen we voor de wedstrijd tot de conclusie dat deze niet nodig zou zijn vandaag. Een bescheiden zonnetje kwam achter de wolken vandaan, een zeldzaamheid tussen de regen van de afgelopen weken door. De ingrediƫnten voor een lekkere hockey zondag waren aanwezig, vooral met het aansluitende TD in het vooruitzicht.

De start was goed, we kwamen hockeyend onder de druk van Voordaan uit en mogelijkheden tot een voorsprong drongen zich aan. Het eigen spel maken was het devies, en dat lukte aardig. Aan beide kanten waren er kansen, maar tot vooralsnog geen doelpunten.
In het tweede kwart verloren wij iets meer de grip op de wedstrijd en lieten wij Voordaan in het spel komen. Vanuit het enthousiasme om met z'n allen druk te zetten verloren we soms de organisatie uit het oog. Hierdoor kwam Voordaan er een aantal keren goed doorheen, dit leidde onder andere tot een strafcorner, die resulteerde in een strafbal. Helaas voor ons benutte Voordaan deze vrij beheerst in de rechteronderhoek: 0-1 achter. Met deze stand gingen wij ook de rust in.
We keken dus tegen een achterstand aan, nog geen man over boord, maar wel tijd om de wedstrijd weer onze kant op te trekken. Het derde kwart verliep gestaag, wederom kansen voor beide ploegen, het spel golfde op en neer. Helaas wist Voordaan wederom rendement te halen uit een strafcorner en belandde de bal via een tip-in in ons net: 0-2 achter.

En hoewel we in het vierde kwart de draad weer oppakten en vastberaden waren om nog punten te pakken, maakte Voordaan vrij snel na de start van het laatste kwart hun derde doelpunt. Deze tegenvaller kwamen wij, ondanks de gecreƫerde kansen, een paar ballen net voorlangs, het afgefloten voordeel en de vele strafcorners op het einde, niet meer te boven. 0-3 is misschien enigszins een vertekende uitslag en vooral het eerste en het vierde kwart leek op het spel dat we eigenlijk de hele wedstrijd lang willen laten zien. Iemand die dit wel heeft gedaan en daarom ook terecht het MVP-jasje in ontvangst mocht nemen, is onze Lien, vaste kracht achterin en afgelopen zondag bovenal zeer scherp in haar verdedigende duels. Aanstaande zondag kunnen we nog 1x dit kalenderjaar laten zien wat wij kunnen in de belangrijke uitwedstrijd tegen Schiedam.

Hopelijk zien we jullie daar om 12:45 uur langs de lijn om ons naar de overwinning te juichen. Tot dan!

Myra Dames 1