Dames 1 Nov

Zoetermeer Dames 1 - Myra Dames 1 12/11

Nieuws afbeelding We begonnen de wedstrijd vol hoop. We hadden uitslagen van andere teams tegen Zoetermeer al voorbij zien komen en we wisten dat we hier belangrijke punten zouden kunnen halen.

De eerste kwart begon, vol energie waren wij meteen hard in de press. Door onderscheppingen van de voorhoede lieten wij Zoetermeer meteen weten dat we er waren. Na enkele pogingen lag in de 7e minuut de eerste goal in het net: door een opbouw die vanuit centraal achterin begon kreeg Jopie uiteindelijk de bal halverwege het veld bij de zijlijn en zette de brommer aan en rende vanaf daar in versnelling helemaal tot de cirkel en sloeg! BAM, 0-1 voor ons.

In de tweede kwart zijn we vaak bij Zoetermeer in de cirkel geweest maar konden we toch niet helemaal genoeg kansen creƫren in het spel. Gelukkig haalde we wel wat corners! Halverwege de kwart kregen wij de eerste corner mee. Hoog stond klaar op kop, speelde de bal, die via de lijnstop de goal in ging! (Of was ie toch nog van Vlught?) Ik weet het niet, van mij mag ie op twee namen staan. 0-2! Na deze corner hebben we nog enkele corners gekregen maar helaas wilde Zoetermeer geen herhaling en zaten ze strak erop.

In de derde kwart had Zoetermeer meerdere kansen, een 1 op 1 met de keeper en twee geslagen ballen, maar ze konden het (gelukkig voor ons) niet helemaal afmaken. Helaas was het de andere kant op hetzelfde verhaal. Wij zijn veel in hun cirkel gekomen maar van de 0-2 kwamen we maar toch niet af.

De laatste kwart brak aan en we hebben het ons zelf erg spannend gemaakt. We waren niet helemaal clean aan het hockeyen en maakte enkele fouten. 5 minuten voor tijd kwam Zoetermeer de cirkel in en haalde een corner. De corner ging naar kop, werd geslagen en ging rechts de goal in. Zoetermeer leefde op, de supporters waren aan het juichen en het team ging harder hockeyen. De laatste vijf minuten moesten we nog strijden om de voorsprong te behouden maar met een 1-2 winst liepen wij het veld af.

MVP bij deze wedstrijd is Hoog. Hoog was constant aan speelbaar en haar strijdlust en mooie acties in de pivot sleepte ons door deze wedstrijd heen.

Met de 3 punten mee terug naar Amstelveen staan wij nu zesde in de overgangsklasse. Zondag spelen we tegen Voordaan (7e) en volgende week tegen Schiedam (8e). Wij gaan graag in het linker rijtje de winter in. Helpen jullie ons mee vanaf de zijlijn?

Liefs Dames 1