Dames 1 Nov

Myra Dames 1 - Wageningen Dames 1 5/11

Nieuws afbeelding Afgelopen zondag mochten wij Wageningen D1 ontvangen op ons eigen veldje. Op deze regenachtige dag waren wij vastberaden om de drie punten in Amstelveen te houden. Na een motiverende voorbespreking en goede warming-up begonnen we met zelfvertrouwen aan de wedstrijd. We wisten wat ons te doen stond, namelijk ons eigen spelletje spelen want dat is waar we goed in zijn.
Het eerste kwart begon niet zoals we gehoopt hadden. Met de eerste paar minuten wat kansen over en weer, slaagde Wageningen er uiteindelijk in om de bal in ons goal te krijgen. Door te weinig druk op de bal konden ze de cirkel in lopen wat resulteerde in een 0-1 achterstand.

Het tweede kwart probeerde we het beter op te pakken, maar toch waren we nog niet fel genoeg. Gelukkig wist Wageningen ook ons goal niet te bereiken waardoor we met een 0-1 achterstand de rust in gingen.

Tijdens de bespreking zijn we eerlijk naar elkaar geweest en hebben we naar elkaar uitgesproken dat we uit een ander vaatje moeten gaan tappen om deze wedstrijd winnend af te sluiten. We begonnen het derde kwart scherp en hadden goede druk op de bal. Dit leidde al snel tot een paar kansen. Aan het eind van het derde kwart werd door een goede actie van El een strafcorner gehaald. Noa sleept de bal vanaf de kop hard tussen de palen maar helaas kon de keepster van Wageningen de bal tegenhouden. Gelukkig kwam er nog een rebound uit en wist Britt deze vanaf de achterlijn in het net te krijgen. Het staat weer gelijk, 1-1.

Het vierde kwart was ontzettend spannend. Wageningen had een goede druk op onze helft waardoor ze er een paar keer goed doorheen kwamen. Na een paar grote kansen en strafcorners van Wageningen was de stand gelukkig niet veranderd door goed verdedigend werk en reddingen van onze keep Jos. We voelden dat er nog een kans aan zat te komen voor ons maar we kwamen er opbouwend niet lekker uit. In de laatste minuut komen we er via een aanval op rechts doorheen. Door de snelle actie van Fien wordt Juul aangespeeld in de cirkel en zij weet een strafcorner te halen. Dit is ons moment, zeker toen de scheidsrechter het afsluitende fluitsignaal liet horen. Daar stonden we dan met het hele team om de cirkel met 1 doel, deze bal moet tussen de palen. Lise staat op kopcirkel en slaat de bal hard maar helaas kon de keepster er weer een stokje voor steken. Gelukkig blijft de bal in de cirkel en weet Dana goed rust te houden en speelt de bal naar Loekkie. Loek flatst vanaf de wang van de cirkel de bal half hoog in het net, GOAL!!!!! De wedstrijd eindigt in 2-1 en dat betekent dat we deze zondag eindelijk weer mochten vieren dat de drie punten voor ons waren.

Onze man of the match deze wedstrijd was Jos. Door haar reddingen kon Wageningen niet uitlopen tot meer doelpunten en ze heeft daarbij haar coachende rol goed opgepakt.

Morgen (donderdag 9 november) spelen wij om 20:30 uur op Myra onze derde wedstrijd in de GoldCup tegen HIC D1. Wij zijn gebrand om er alles aan te doen om goede tegenstand te bieden. Wij kunnen daar alle support bij gebruiken. Daarnaast maakt de club er ook een feestje van met een Gluhweinkraam, muziek en veel gezelligheid. Dus hopelijk tot morgen!!!

Aanstaande zondag spelen wij om 12:45 uur uit bij Zoetermeer. Ook daar gaan we er weer alles aan doen om de punten mee naar huis te nemen.

Liefs, Myra Dames 1