Dames 1 Okt

HBS Dames 1 - Myra Dames 1 8/10

Nieuws afbeelding Lieve supporters,

Na de winst van vorige week zondag en een gewonnen potje op donderdag in de GoldCup tegen Terriƫrs, waren wij gebrand om punten mee te nemen naar Amstelveen. Deze week stond HBS op het programma, een wedstrijd waarvan wij van tevoren wisten dat dit zomaar een pittig potje zou kunnen worden.

Helaas begonnen wij niet fel en scherp aan de wedstrijd. We moesten wennen aan het tempo dat HBS speelde, wat toch een tikkeltje hoger lag dan in vorige wedstrijden. In het eerste kwart kregen wij daarom ook gelijk twee doelpunten om onze oren, beide uit een strafcorner. Aan het einde van het kwart kregen wij zelf ook nog een goede kans uit de strafcorner, maar helaas werd de sleep van Noa door de lijnstop van de lijn gehaald.

Het tweede kwart hebben we verder weinig kansen gecreĆ«erd, maar tegelijkertijd wist HBS in dit kwart ook geen goal te maken. In de rust besloten wij met z'n allen dat het beter moest, en dat wij ons eigen spel moesten gaan spelen door met zijn allen kneiterhard te gaan werken.
Wat wij tijdens de rust hadden afgesproken, lieten we ook wel zien in de tweede helft. Er zat meer vechtlust en energie in, en we waren steeds vaker richting het doel van HBS aan het hockeyen. Desalniettemin resulteerde dit niet in doelpunten, terwijl HBS aan de andere kant er wel weer 2 inlegden: 4-0 achter...

Gelukkig wist Juul in de laatste paar minuten van de wedstrijd nog de eretreffer te maken. Na een pass van Vlugt door de as kreeg Juul de bal rond de middenlijn, waar zij begon aan haar solo. Uiteindelijk kwam Juul uit aan de rechterkant van het doel, waar zij handig de bal langs de keeper wist te krijgen. Maar het slotakkoord was uiteindelijk voor HBS, die in de 69e minuut de 5-1 wisten te scoren.

Helaas bleek HBS deze week voor ons een maatje te groot en waren zij de terechte winnaar van deze wedstrijd.

Aankomende zondag spelen wij weer thuis tegen Breda Dames 1, waarbij wij weer gaan strijden voor 3 punten. Aansluitend speelt Heren 1 ook thuis en volgt er een gezellig TD'tje.

Tot zondag!

Liefs, Dames 1