Dames 1 Okt

Myra Dames 1 Delta Venlo Dames 1 1/10

Nieuws afbeelding Lieve allemaal,

Deze zondag mochten wij dan eindelijk weer op ons eigen veld shinen en deze keer tegen Delta Venlo.
Wie ook eindelijk officieel haar debuut bij Myra dames 1 mocht maken was Josephine, in het veld ook wel Jos. Zij zal er de komende tijd alles aan doen om het goal leeg te houden tot Erin is gerevalideerd van haar polsoperatie.

Voor aanvang van de wedstrijd, hebben wij een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan Fred.

Hierna was het aan ons. Het eerste kwart moesten wij laten zien wie wij als Myra dames 1 zijn.

Doordat wij Delta Venlo goed onder druk wisten te zetten, hadden wij in de eerste paar minuten meteen al de overhand.
Een counter van Myra waarbij Juul de bal meegaf aan Fien die goed over Juul heen was gesprint en hard de plank wist te raken in de lange hoek. Zo stond de score binnen 4 minuten op 1-0.
Delta Venlo is nog een aantal keer bij ons in de cirkel geweest, maar echte kansen hebben wij ze niet gegeven.

Door goede combinaties te zoeken, rust te behouden in ons spel en met volle overtuiging acties aan te gaan, kregen wij steeds meer vertrouwen in ons eigen spelletje. Zo ontstond dus ook het tweede goal. Na een prachtige actie van Dana die ook nog eens de voorzet gaf op Noa, hoefde zij hem er alleen nog maar in te tippen. De 2-0 werd een feit.

In het tweede kwart wist Delta Venlo beter in hun spel te komen. Ze zijn een aantal keer bij ons in de cirkel geweest, maar ze wisten Jos nog niet echt uit te dagen.
Een schot op goal van Noa en tip-in van Juul mochten nog niet baten, de 3-0 wilde er nog niet in.

We gingen de rust is met een 2-0 voorsprong. Onze coach Hans behoedde ons ervoor dat het eerder 2-1 zou worden dan 3-0, maar niets was minder waar. Onze Fien, daar is ze weer, wist de bal voor een tweede keer achter de keeper van Delta Venlo neer te leggen!

Na de rust werd het ook tijd voor wat strafcorners. Noa mocht haar sleep uittesten op de keeper, maar tevergeefs. De tweede corner kwam meteen op een voet terecht en dus namen we de derde strafcorner deze wedstrijd. Je zou zeggen drie keer is scheepsrecht, maar helaas ook deze belandde niet in de goal.

Een wedstrijd zonder kaarten zou saai zijn en deze keer was het Dana die even stoom mocht afblazen aan de zijkant. Maar zelfs met 10 man waren wij nog te sterk voor Delta Venlo.

Eind derde kwart behaalde onze tegenstander nog een strafcorner. Deze corner werd goed benut, wat resulteerde in een 3-1 stand.
In het vierde kwart wisten wij deze stand te behouden waardoor de wedstrijd is geƫindigd met 3-1 op het scorebord.

Onze MVP van deze week was dan ook niemand anders dan onze Fien!

Volgende week mogen wij op HBS vechten voor onze 3 punten, net als onze heren!

Tot dan!