Dames 1 Sep

Helmond Dames 1 -Myra Dames 1 17/9

Nieuws afbeelding Lieve supporters,

Afgelopen zondag mochten we tegen HC Helmond. Na 1,5 uur in de auto en het oh zo mooie landschap kwamen wij aan bij onze 2de tegenstander van het seizoen. Na onze overtuigende 4-1 overwinning op Rood Wit nog vers in ons geheugen, waren we vastberaden om opnieuw te schitteren.

In de vierde minuut van de wedstrijd liet Juul al zien wat ze in huis had. Met een prachtige actie over de kop van de cirkel, schoof ze de bal koelbloedig in de hoek van het doel. Een perfect begin van de wedstrijd!

Tijdens de eerste helft hielden we stand, ondanks de druk van Helmond en hun kansen. Onze verdediging stond als een huis en weer stonden de aanvallen van Helmond. We hielden ons hoofd koel en bleven gefocust.

Het derde kwart begon gelijk op, maar Helmond wist de spanning terug te brengen met een doelpunt uit een strafcorner, waardoor de stand 1-1 werd. De wedstrijd bleef intens en het vierde kwart bracht nog meer opwinding.

In dat laatste kwart trok HC Helmond al snel de score naar zich toe met nog drie doelpunten, waardoor ze een comfortabele voorsprong van 4-1 namen. Het was een lastige situatie voor ons, maar we bleven vechten.

Gelukkig wist Fien in het laatste kwart nog een keer te schitteren met een prachtige actie in de cirkel, waardoor ze ons een tweede doelpunt bezorgde en de eindstand op 4-2 bracht. Het was een mooi moment en liet zien dat we tot het einde bleven knokken.

Helaas was het niet genoeg om de wedstrijd te kantelen en de overwinning naar Myra te brengen. We kunnen trots zijn op onze inzet en de veerkracht die we toonden. Ondanks het resultaat blijven we positief en vastberaden om te blijven groeien als team. Op naar de volgende uitdaging, waar we weer voor de volle drie punten zullen gaan!

Groetjes,

Dames 1