Heren 1 Sep

Myra Heren 1 - GCHC Heren 1 10/9

Nieuws afbeelding Het was een gedenkwaardige dag op het hockeyveld, waar de wedstrijd tussen Myra en GCHC plaatsvond. De eerste helft begon een beetje wankel voor Myra, alsof ze zichzelf nog moesten vinden op het veld. Het was alsof de zenuwen hen even parten speelden, en ze lieten zich niet van hun beste kant zien. Toch hielden ze stand tot aan de rust, met slechts een 0-1 achterstand tegen een sterke tegenstander.

In de kleedkamer heerste een sfeer van vastberadenheid. Myra wist dat ze het tij konden keren. Ze voelden het diep van binnen. De tweede helft begon met hernieuwde energie en vastberadenheid, en het was Jorrit die de toon zette. Een strafbal, met de precisie van een doorgewinterde professional, bracht Myra weer op gelijke hoogte.

GCHC liet zich echter niet zomaar opzij zetten. De studenten uit Groningen gaven geen duimbreed toe en kwamen weer op voorsprong. Maar Myra gaf niet op. Opnieuw was het Jorrit die met een koele zenuw een strafbal benutte, waardoor de spanning te snijden was op het veld.

Met slechts vijf minuten op de klok kreeg Myra nog een kostbare kans, een nieuwe strafbal. Helaas lukte het Jorrit deze keer niet om te scoren, maar dat was slechts een tijdelijke tegenvaller. Met nog maar twee minuten te gaan, was het niemand anders dan Jorrit die aanlegde voor een strafcorner. De spanning was voelbaar, maar de hele ploeg vertrouwde op zijn magische stick.

En daar was het moment waar iedereen op had gewacht, de bevrijdende 3-2! Het veld sidderde van vreugde en opwinding, terwijl Jorrit en zijn teamgenoten elkaar omhelsden en de overwinning vierden. Het was een dag die Myra nooit zou vergeten, een dag waarop ze bewezen dat ze zelfs vanuit een achterstand kunnen terugvechten en triomferen, met Jorrit als hun onverschrokken held.

Groentjes,
JvO

Kijk naar een samenvatting van deze wedstrijd weer gemaakt door onze eigen Stephan Danser.