Dames 1 Sep

Myra Dames 1 - Rood-Wit Dames 1 10/9

Nieuws afbeelding Lieve supporters,

We zijn weer terug van weggeweest; en hóé! Afgelopen zondag 10 september 2023 stond de eerste wedstrijd van het seizoen op de planning. Na ongeveer drie maanden zonder échte competitiespanning waren wij meer dan klaar om weer eens voor de punten te spelen. Dit mocht thuis tegen Rood-Wit Dames 1, een vrij onbekende tegenstander voor ons, op een heerlijke hockey zondag, de dag in de week die zijn naam deze keer meer dan eer aandeed. Met hoge temperaturen en geen wolkje aan de lucht scheen de zon volop, zo erg zelfs dat wanneer meestal de lijn vol staat aan de kant tegenover de dug-outs, veel toeschouwers dit keer toch de schaduw opzochten aan de overkant.

Na een goed getapte mop door een van de mini's van de week in de voorbereiding, stapten wij vol goede moed en met gezonde spanning het veld op. Even de schroom van ons afspelen, zo gezegd, zo gedaan. Na ongeveer 5 minuten onderweg te zijn soleerde Juul hem, na een scoop van Lotte (Moonen) opgepikt te hebben, prachtig in de aanvallende cirkel over de achterlijn, trok de bal vakkundig naar binnen en legde hem met een push beheerst achter de keeper in het goal. De eerste echte kans was omgezet in een doelpunt: 1-0! De eerste Overgangsklassegoal 2023/2024 liet niet lang op zich wachten.

Het lastige van een vroege voorsprong is dat je hem de hele wedstrijd met man en macht moet verdedigen. Dit lukte de eerste helft vrij goed, Rood-Wit kwam in het eerste kwart wat vaker de cirkel in, maar waar zij er niet in slaagde om onze keeper Suus te passeren wist Noa dit in het tweede kwart, na wat meer druk en kansen vanuit Myra, aan de andere kant wel te doen. In de voorbereiding heeft Noa tijdens de strafcorner er vanaf de kop al een paar in weten te slepen, deze belandden vaak genoeg tussen de benen van de keeper. Deze keer was dat niet het geval, de 2-0 ging strak laag in de linkeronderhoek! De keeper had geen schijn van kans. Deze voorsprong namen wij mee de rust in.

Na rust moest Rood-Wit natuurlijk wat gaan forceren om iets te doen aan hun achterstand. Een klein sprankje hoop ontpopte zich voor hen na hun snelle doelpunt uit een strafcorner direct na de rust: 2-1. De spanning was weer volledig terug.
Op dit soort momenten moet je niet in paniek raken, maar juist met je verstand gaan hockeyen. Echter, waar wij het vaak nog wel wisten, wist de scheids het soms even niet meer. Hij kende niet 1, maar 2 vrij discutabele (lees: onterechte) strafballen toe. Deze hadden de wedstrijd een hele andere kant op kunnen duwen als wij geen geheim wapen achterin zouden hebben: Suus. De terechte Man of The Match van deze wedstrijd zorgde ervoor dat Rood-Wit allebei de strafballen miste (!) en daarnaast hield ze nog een paar andere ballen er mooi uit. Dit gaf ons de kans om nog even extra hard de spreekwoordelijke deksel op de Aerdenhoutse neus te drukken. Een splijtende pass van Lotte (Moonen) in het vierde kwart vanuit achteruit zette Dana 1 op 1 met de keeper. Aangezien de weg naar het goal nog redelijk lang was is het dan zaak om het hoofd koel te houden, Dana deed dat als een echte koele kikker en wist de keeper rond de kopcirkel te passeren, om de bal daarna bijna tot aan de doellijn het goal in te lopen: 3-1! We konden weer een beetje ademhalen dankzij Dana's eerste officiële doelpunt in Dames 1.

Vanaf dat moment was de grip op de wedstrijd weer terug en zouden wij Myra Dames 1 niet zijn als wij deze voorsprong niet nog even zouden uitbreiden. Lotte (Hogenboom) wist hem vanuit een variant tijdens de strafcorner uiteindelijk tussen de twee palen te pushen, en met succes: 4-1!

Rood-Wit wist dat zelfs het grootste wonder hun niet meer ging redden en wij trokken de wedstrijd, zoals dat zo mooi heet, over de eindstreep.

De eerste drie punten van het seizoen zijn binnen. Wat een lekkere start! Dit hebben wij goed gevierd met het aansluitende TD afgelopen zondag, waarin de nieuwe teamleden even op de proef zijn gesteld of zij wel Myrawaardig zijn ;)

Deze week weer keihard trainen om ook aanstaande zondag tegen Helmond Uit weer fris en fruitig voor de dag te komen. Op naar de volgende 3 punten!

Groetjes,

Dames 1