Dames 1 Mei

Terriers Dames 1 - Myra Dames 1 14/5

Afgelopen zondag hadden we een belangrijke pot op de planning staan. Met drie punten zou handhaving in de Overgangsklasse zeker zijn als AMVJ zou verliezen. We wisten dus wat ons te doen stond!

We begonnen de wedstrijd scherp en met kansen aan beide kanten. Goed verdedigings werk zorgde er voor dat het doel aan onze kant schoon bleef. Het eerste kwart vol spanning bleven we ons aan de taken houden die Jeroen ons van te voren had mee gegeven, ‘Het plan is heilig’. Met goed support van Dames 2, die voor ons ook uit op Terriërs speelde, gingen we vol vertrouwen het tweede kwart in.

Het tweede kwart was niet veel verandering t.o.v het eerste kwart. Veel reddingen aan onze kant en gemiste kansen voorin bleef het lang 0-0 staan. Een minuut voor tijd nam Terriërs de bal achterin uit. Door het goede neerzetten van de press en fel druk zetten kregen we een vrije bal mee in hun 23. Hij werd snel genomen door Lotte Hoogenboom die heb naar Ellis op de achterlijn speelde. Door een mooie voorzet van El kon Juul hem prachtig intikken. Terriërs 0 – 1 Myra. Al snel luide het fluitsignaal en was het rust.

In de bespreking wisten we wat ons te doen stond, de voorsprong vast houden en de drie punten mee terug nemen naar Amstelveen.
Vol goede moed begonnen we aan de tweede helft. Terriërs begon echter ook fel. Al speelde zij niet meer om een plek verandering in de poule, waren ze toch wel gebrand om te winnen.
12 minuten in het eerste kwart kreeg Terriërs dan ook een forse kans. Na een fout van het uitverdedigen zag Terriërs de kans om snel te counteren. Na een schot voorlangs die volgens vrij wel iedereen als gevaarlijk bestempeld werd raakte een verdediger van ons de bal nog aan waardoor die in de goal getikt werd. Helaas had de scheidsrechter niet door dat dit doelpunt afgekeurd moest worden en na veel protest stond het dan ook 1-1. Het derde kwart ging voorbij met nog meer kansen aan beide kanten.

Het vierde kwart was erop of eronder. Veel kansen en een paar strafcorners achter elkaar die niet werden afgemaakt door ons hielden we het spannend. Na een mooie aanval van Myra, die leidde tot wat wij dachten nog een strafcorner voor, liet de scheidsrechter doorspelen. Terriërs kon counteren en stond 2 minuten voortijd met een 3 tegen 1 in onze cirkel. Die maakte ze goed af en zodoende stond het 2-1 voor Terriërs. Na het goal hadden we niet genoeg kansen en/of tijd meer om het recht te zetten.

Na de wedstrijd hadden we een zure nasmaak over gehouden. Door toch twee foute beslissingen van de arbitrage gingen we naar huis zonder punten. Gelukkig is de strijd nog niet gestreden.
Aankomende zondag spelen we thuis tegen de nummer 3 uit onze poule Voordaan. Wij gaan vol voor de winst om die play-outs te ontlopen.
Zo hopen wij aankomende zondag met de hele club feest te kunnen vieren dat Myra een officiële OVK club is, na het kampioenschap van Heren 1.

Jullie support kunnen we in ieder geval gebruiken dus kom met z’n alle in grote getale naar de club om ons naar de overwinning te schreeuwen.
Tot dan!!!