Dames 1 Mei

Myra Dames 1 – AMVJ Dames 1 7/5

Nieuws afbeelding Lieve toto-deelnemers, supporters en lezers,

DE dag was daar de wedstrijd tegen AMVJ, ons rivaal. Met wat gespannen gezichten begonnen wij de zondag met de voorbespreking, want vandaag moesten wij punten pakken. Met een duidelijk plan begonnen wij aan de wedstrijd maar één ding was zeker, dit gaat niet makkelijk worden.

We begonnen de wedstrijd iets anders dan normaal. De lage druk werd neergezet om ons zo tegen het spel van AMVJ te verdedigen. Dit wierp direct zijn vruchten af want we pakte de bal al snel af. Hier volgde verder niks uit maar we wisten dat als we ons aan het plan hielden we wel wat zouden creëren. Het was zaak om geduld te houden en slim te spelen.
Het spel ging gedurende het eerste kwart op en neer. Waarbij AMVJ de grotere kansen had. Erin stond zoals altijd weer goed op te letten waardoor het publiek nog niet met geknepen billetjes langs de lijn stond.

Op het einde van het kwart was het dan zo ver, de eerste keer juichen!! Na een overtreding op Pau op de kopcirkel werd de bal snel genomen door Lise. Volgens de coach van AMVJ werd er "geen 5 meter” afgelegd waarna Lise de bal op de tweede paal sloeg waar Pau klaar stond. 1-0!!

Ondanks die 1-0 voorsprong bleef het spannend door de listige geslagen ballen van AMVJ die af en toe overal door heen vlogen. Begin tweede kwart kregen wij ook een corner tegen die gelukkig goed door Ert werd gepakt. We bleven hard werken en kwamen zo nog wel is gevaarlijk uit in de cirkel. Toch wisten wij de voorsprong niet uit te breiden en bleef ons eigen goal ook niet leeg. Want 6 minuten voor de rust scoorde AMVJ.

Een gewaagde wedstrijd was het zeker en er was nog niet duidelijk wie de 3 punten zou pakken. Want ook in de tweede helft waren er kansen voor beide ploegen. Toch mochten wij in het derde kwart voor de 2e keer juichen! Door een mooie pass van n
Nien kwam de bal bij El terecht. Nadat ze bal goed aannam kwam ze binnen op de achterlijn en vond ze Noa in de cirkel. De bal belandde niet in het doel maar wel op de stip. Daar ging Pau staan met maar één doel, haar tweede van de middag maken. Zonder te twijfelen pushte ze de bal halfhoog rechts in de goal, de keeper van AMVJ had geen kans.

De resterende tijd was overleven en zorgen dat die spitsen van AMVJ geen bal konden krijgen. Wat toch moeilijker bleek dan gedacht. Spannend was het zeker want met een geslagen bal van achteruit kwam Erin oog in oog te staan met die spits. Dat Ertje een super keeper is wisten wij natuurlijk al maar dat heeft ze zondag nog een paar keer bewezen. Want ook deze bal haalde zij met gemak uit haar goal.

Na hard werken en een goede actie van Indy wisten wij onze eerste maar ook enige corner te halen. Die werd helaas goed gepakt door AMVJ en zo bleef het voor alle mensen langs de lijn nog lang spannend. Ook 1 minuut en 40 sec voor het einde, toen AMVJ nog een corner kreeg. Toch wisten wij door hard te blijven werken, aan de afspraken te houden en toch ook wel de scoops van Loek de 3 punten thuis te houden.

Dank jullie allemaal weer voor de aanmoediging want ook die hebbent er voor gezorgd dat wij deze belangrijke wedstrijd wisten te winnen!!!

Heel graag tot zondag bij de Terriërs in Heiloo waar er weer maar één ding op zit, punten pakken!!!

xx Dames 1