Dames 1 Apr

Myra Dames 1 – Eindhoven Dames 1 23/04

Nieuws afbeelding Afgelopen zondag hadden we een belangrijke pot tegen Eindhoven. We wisten wat ons te doen stond, 3 punten pakken om van die gevaarlijke tiende plek af te komen.
Met dat in ons achter hoofd begonnen we fel aan de wedstrijd. Zo fel dat Eindhoven de bal uitnam en we binnen 20 seconden een strafcorner hadden verdiend, helaas zonder resultaat. Het goede spel hield stand en zodoende scoorde Juliette het eerste doelpunt binnen 4 minuten, ja echt waar 4! Met een mooie aanval over rechts kreeg ze hem wonderbaarlijk langs de keeper heen.
Myra 1 Eindhoven 0.

Het eerste kwart verliep met veel aanvallen voor beide kanten. De echte doelkansen voor Myra, die er zeker in hadden moeten gaan maar helaas net niet de goede kant op vielen. Met goed verdedigend werk werd Eindhoven niet echt gevaarlijk. In de laatste minuut van het eerste kwart een uitschiet bal voor Eindhoven. Een 1 vs 1 in de cirkel van Myra die helaas via de stick van de verdediger over de keeper een vloog.
Myra 1 Eindhoven 1.

Het tweede kwart verliep goed voor Myra. We hadden nog steeds de hogere hand maar Eindhoven kreeg meer kansen dan in het eerste kwart. Ondanks veel kansen voor Myra stond het in de rust 1-1.

Met een praatje van vertrouwen maar ook terechte kritiek van Jeroen begonnen we sterk en goed aan de tweede helft. Eindhoven had na hun 1-1 het vertrouwen een beetje teruggekregen en zo ging de wedstrijd een stuk gelijker op. Een hoop corners voor Myra en ook zeker kansen voor Eindhoven. Gelukkig was het in het de 43ste minuut eindelijk raak voor Myra. Door een mooie corner van Lise die de eerste uitloper het bos in stuurt en vervolgens met haar backhand beheerst laag in de goal schiet. Dat daarna voor Myra de zenuwen en ook de druk van het winnen van de wedstrijd op liepen was te merken. De paniek sloeg toe. Zo was slechts 3 minuten later de gelijkmaker van Eindhoven. Een corner die goed van de lijn werd gehaald door lijnstop Nienke. Heel ongelukkig viel de bal voor de stick van de spits. We sluiten het kwart af met gelijkspel.
Myra 2 Eindhoven 2

Het laatste kwart had Eindhoven de grip op de wedstrijd te pakken en ging het echt 50/50 in kansen. Helaas viel in de 60ste minuut de bal in het verkeerde goal. Myra 2 Eindhoven 3. Na dit doelpunt gingen we alleen nog maar hockeyen met paniek. Iets waar onze kracht niet ligt. Eigenlijk was toen de wedstrijd al gespeeld. Met een laatste strafbal voor Eindhoven in de laatste minuut was het gedaan.
Myra 2 Eindhoven 4.
Een stand die niet representatief is aan de wedstrijd en wat uiteindelijk voor ons ook een extra nare nasmaak geeft.

Na het analyseren van de statistieken weten we zeker waar ons verbeterpunt ligt. Kansen afmaken en blijven nadenken in de cirkel. Ook weten we dat als we hockeyen zoals we kunnen we het niet lastig hoeven te hebben de laatste wedstrijd. Dat moeten we in ons koppie schroeven en niet vanuit emotie en spanning hockeyen.

Aankomende zondag mogen we uit naar Union in Nijmegen. We staan 1 plek boven hun maar wel met 7 punten afstand. Het doel voor zondag? 3 punten pakken en de afstand met AMVJ dichten. Zeker een finale dus.
Nog 4 wedstrijden te gaan en alles is nog mogelijk. Wij gaan er in ieder geval alles aan doen om in de Overgangsklasse te blijven! Dat we er alles aan gaan doen is een belofte, we trainen zelfs op Koningsdag 😉

Tot volgende zondag,
Myra Dames 1