Dames 1 Apr

Myra Dames 1 - Schaerweijde Dames 1 2/4

Nieuws afbeelding Afgelopen zondag hebben wij met een heerlijk zonnetje weer een potje gehockeyd!!!
Na vorige week helemaal af te moeten reizen naar Breda, mochten we deze keer weer een potje op ons eigen veldje spelen. We moesten het opnemen tegen de nummer twee van de competitie, Schaerweijde D1.

Nadat wij in de eerste helft van de competitie helaas Zeist verlieten met een 4-1 verlies, waren wij extra gemotiveerd om de drie punten deze zondag mee naar huis te nemen. We wisten dat het een moeilijk potje beloofde te worden maar we hadden er zin in. Tijdens de trainingen zijn we erg veel bezig geweest met de tactiek voor zondag. Na een goede trainingsweek waren we dan ook echt klaar voor de wedstrijd.

Helaas heeft het vele trainen op de tactiek zich niet kunnen uiten tijdens de wedstrijd van zondag. De ballen die we zochten, konden niet gespeeld worden of kwamen niet aan. Schaerweijde maakte erg veel gebruik van de scoop en wij hadden moeite met dit onder controle te krijgen. Wij waren dan ook vooral in de verdediging het eerste kwart. Met nog vijf minuten in het eerste kwart te gaan weet Schaerweijde, ook via een scoop, de bal in de cirkel te krijgen en te scoren. We gaan met 0-1 het tweede kwart in.

In het tweede kwart begonnen wij gelukkig iets feller dan in het eerste kwart. We kwamen steeds iets meer in de aanval, maar verloren helaas ook vrij snel weer de bal. Na een paar minuten te hebben gespeeld weet Schaerweijde (vanaf bijna onmogelijk hoek) te scoren, het staat nu 0-2. Vlak daarna gaf Loekie de bal waar we al de hele wedstrijd op aan het wachten waren, de cross-bal naar de linksbuiten. Indy neemt de bal goed aan en speelt de bal door naar voren, helaas wordt de aanval niet doorgezet.
Gedurende de wedstrijd kwamen we iets beter in de wedstrijd en kregen wij weer wat meer balbezit.

Met een 0-2 achterstand beginnen we aan de tweede helft. Na wat fouten van ons en de goede druk van Schaerweijde scoren zij na nog geen drie minuten in het derde kwart de 0-3.
Na geen 5 meter afstand te houden in de 23 krijgen we een groene kaart en een strafcorner tegen. Schaerweijde weet deze strafcorner goed te benutten en scoren de 0-4.

We gaan met een 0-4 achterstand het laatste kwart in, nog steeds gedreven om toch nog een goaltje te prikken. Maar Schaerweijde was helaas degene die scoorde, 0-5 dus.
In het laatste kwart creëerde wij eigenlijk nog steeds geen kansen en waren wij weer veel aan het verdedigen. Schaerweijde creëerde wel nog een aantal grote kansen, maar deze werden goed door de verdediging stilgelegd.  Met nog twee minuten op de klok krijgen wij onze eerste strafcorner van de wedstrijd, Lise schiet deze mooi met een bananenboog binnen. De goal wordt alleen afgekeurd en het blijft dus 0-5.

Het was een lastige wedstrijd waarin wij weinig hebben gecreëerd, veel hebben moeten verdedigen en niet hebben laten zien hoe goed we kunnen spelen. Schaerweijde was een maatje te groot voor ons deze zondag.

Onze Duif, heeft zowel verdedigend als aanvallend haar ding gedaan en verdiende daarom het MVP jasje!
Ze was sterk aan de bal en zat er af en toe goed tussen.

Aanstaande zondag spelen wij uit op HC Schiedam. Het belooft een pittig maar ook zeker een spannend potje te worden. Wij gaan er alles aan doen om die 3 punten te pakken. Wij verwachten jullie allemaal om 12:45 uur op Schiedam!

Liefs Dames 1