Dames 1 Maa

Breda Dames 1 - Myra Dames 1 26/3

Nieuws afbeelding Afgelopen zondag verzamelden wij op Myra in de vroege ochtend, met een uurtje kortere nacht van een uurtje. Gelukkig waren we al meerdere malen gewaarschuwd en was iedereen netjes op tijd. Breda stond op het programma, dus we mochten nog een heerlijke vijf kwartier rijden voordat we met de bespreking begonnen. Helaas mochten we het droge weer in Amstelveen niet meenemen en kwamen we (wel allemaal veilig) aan in het regenachtige Breda. Sommige hadden nog even een koffie nodig, maar toen was het echt tijd om de kleedkamer in te gaan. Dus: knop om en wedstrijd modus aan.

Thuis hebben we tegen Breda een wereld pot gespeeld en we wisten dat zij het moeilijk hadden met het spel dat wij spelen. Vol goede moed begonnen we dan ook aan de wedstrijd. Vanaf minuut 1 zaten we er bovenop. Hierdoor hadden we zeker de eerste 5 minuten de overhand in de wedstrijd. Breda gaf ons de ruimte op het middenveld, waardoor we veel aanvallen richting de cirkel hadden. Dat resulteerde uiteindelijk ook in de eerste corner van de wedstrijd. Helaas mislukte deze. Na de corner zorgde Breda voor een counter en bereikte ze hierdoor onze cirkel. De 1-0 viel door een hele dubieuze keuze van de scheids. Geen stress, het was nog maar het eerste kwart. We lieten onze koppies zeker niet hangen en bleven doorgaan met ons eigen spel. Tikkie-takkie op het middenveld. In de laatste minuut van het tweede kwart kregen we nog een corner mee, maar deze werd gered door de keeper van Breda.

In het tweede kwart besloten we onze lage press te spelen. Ook dit bewees maar weer eens dat wij beter waren, want Breda heeft bijna de helft van hun balbezit in dit kwart over lopen passen achterin. De aanvallen die ze namelijk naar voren creƫerden werden gelijk door ons geremd. Een lage press betekende wel iets minder aanvallen naar voren, maar we hadden wel zeker 1 strafcorner gehaald en 2 doelkansen gecreƫerd. Helaas beloonden we onszelf daar niet mee.

Tijdens de rust besproken we dat er echt wel wat te halen viel hier. Breda jaagde alleen maar op onze eigen fouten, zelf bliezen ze ons niet omver met hun hockeykunsten. Dus taken voor de tweede helft: strakker en secuurder passen, en sterk in je schoenen staan. Die meiden uit het zuiden gingen er namelijk wat harder in en aangezien de scheidsrechters hiervoor alleen maar waarschuwingen gaven, moesten we gewoon wat meer van onszelf durven te laten zien.

Ook in het derde kwart besloten we lage press te spelen. Weer resulteerde dit in mooie aanvallen naar voren. Toch wist Breda uiteindelijk hun eerste strafcorner te behalen. Deze zat niet, maar de scheidsrechter gaf hen nog een kans. Ook deze benutte ze niet. Ze zorgden er alleen voor dat Lise de bal uit de richting van het goal kopte. En toen kwam strafcorner drie en zelfs nog strafcorner vier. Gelukkig zaten we nu zo in het ritme van de strafcorner verdedigend, dat we ook de laatste tegen konden houden. We pakten ons spel weer op en wisten meer balbezit te houden dan Breda. Maar je weet wat ze zeggen: als jij niet scoort, zal de bal op een gegeven moment toch in je eigen doel belanden. Zo wist Breda er toch nog in te schieten. Stand: 2-0. En of we hier van baalde. Misschien was dat wel even een realisatie moment dat ons mooie spel echt moesten gaan belonen. Gelukkig deden we dat ook. Net als de hele wedstrijd maakte we gebruik van de ruimte die Breda ons gaf. Een mooi cross bal van Vlugt op Lise zorgde ervoor dat we de bal in de 23m van Breda konden verleggen, waarna Lise de bal in de ruimte aan Indy gaf die haar trukendoos weer tevoorschijn haalde. Over de achterlijn liep de ze cirkel in en met een kleine backhand push scoorde ze in de korte hoek van de keeper. 2-1. Breda zorgde in de laatste minuut van het kwart nog voor een strafcorner, maar ook deze mislukte bij hen.

In het vierde kwart werd onze mentaliteit: we hebben niks te verliezen. Dus gingen we spelen zoals we de hele wedstrijd al goed aan het spelen waren, maar nu met een alles of niets mindset. Helaas was dat niet genoeg om punten mee naar huis te nemen. Het vierde kwart had niks meer opgeleverd dan wat extra blauwe plekken. Hoewel het wel balen is en we zeker meer uit deze wedstrijd hadden kunnen halen, mogen we met een opgeheven hoofd naar volgende week. We hebben laten zien dat we dreigend zijn met ons eigen spel, alleen moeten we ons zelf gewoon hiervoor belonen.

Volgende week lekker weer op ons eigen veld tegen Schaerweijde. Tegen hen hebben we nog wel wat goed te maken, dus motivatie om tegen hen te vlammen (naast wat andere extra motivatie puntjes) is heel hoog!

Liefs,
Dames 1