Dames 1 Maa

Myra Dames - Leiden Dames 1 5/3

Trainingen, oefenwedstrijden, teamsessies en met kers op de taart onze team trip naar Valencia…

Na een goede voorbereiding was het vandaag eindelijk zo ver, we mochten aantreden tegen de koploper, Leiden Dames 1.
De koploper met nog maar 1 gelijkspel en 10 gewonnen wedstrijden, ja we wisten dat we hier een goede tegenstander tegenover ons zouden krijgen.

De wedstrijd ging in het begin beide kanten op, maar helaas wist Leiden toch binnen 8 minuten op een 0-1 voorsprong te komen.
Na een individuele actie van een van de speelsters van Leiden, wist ze vanaf de 23-meterlijn de bal in te cirkel te krijgen. Haar medespeelster stond netjes op de strafbalstip gepositioneerd waardoor ze vervolgens de bal met haar backhand onder Erin wist te krijgen. Helaas een vroege achterstand!

Al snel in het tweede kwart keken we tegen een 0-2 achterstand aan, wat we natuurlijk liever anders hadden gezien. Gelukkig wisten we in de eerste helft ook wel wat terug te doen.

Een mooie bal van Eline van rechtsachter op Juul die sterk de bal wist aan te nemen. Vervolgens Indy wist te vinden rond de rand van de cirkel.
Indy liep in de cirkel en de keeper kwam het goal uit, waarbij Indy geen moment twijfelde en met een mooie slag het net wist te vinden! 1-2.
Helaas wisten wij dit niet door te trekken en werd de achterstand toch nog wat groter. Na een aantal strafcorners van Leiden, wisten ze een strafcorner te benutten door een sleep in de linkerhoek raak te pushen. Met een 1-3 achterstand gingen we de dan ook de rust in.

Uiteindelijk wisten wij in het derde kwart terug te komen. Het derde kwart was dan ook ons beste kwart van de wedstrijd. Het eerste doelpunt in dit kwart, wat resulteerde in de 2-3 was wederom door een doelpunt van Indy.
Na een directe bal de cirkel in van Lotte wist Indy deze bal mooi achter de keeper te tippen. Ons derde doelpunt van de wedstrijd kwam hier dan ook al snel achteraan.
Het doelpunt was een mooie backhand van Loek op onze eigen helft direct de cirkel in naar Juul. Juul wist hier koeltjes de keeper uit te spelen en vervolgens de twee teruggekomen speelsters van Leiden te passeren.
YES 3-3!!

We wisten natuurlijk dat het vierde kwart erg spannend zou gaan worden en het was zo nu en dan ook wel even billenknijpen voor het publiek.
Na het fluitsignaal en wat chagrijnige blikken bij de tegenstander wisten we dat we hier een mooi resultaat hadden neergezet. Een punt tegen de koploper is niet mis.
Volgende week zetten we deze trend graag door!

Wij spelen op en tegen Cartouche, komen jullie ons hier weer aanmoedigen?
Jullie support kunnen we goed gebruiken!

Liefs Dames 1