Dames 1 Nov

Myra Dames 1 - Union Dames 1 6/11

Nieuws afbeelding Lieve fans,

Zondag 6 november was het weer tijd om te vlammen. Deze week stond Union op de planning. Na een aantal goede gesprekken, die we hebben gevoerd deze week, waren we klaar om te winnen. Helaas stonden er meer mensen onder het afdakje van het clubhuis dan langs de lijn, maar we geven jullie groot gelijk.

Toen het fluitsignaal klonk, gingen de aanvallen heen en weer. Union had iets meer balbezit, maar in het eerste kwart wisten wij wel op een voorsprong te komen. Door een snelle verlegging van rechts naar links wisten we Lise in de cirkel te bereiken en die maakte hem af. Union behaalde een strafcorner maar onze Erin wist die er mooi uit te halen.

In het tweede kwart ging het ook weer heen en weer. Beide partijen wisten de cirkel binnen te komen, maar de bal niet in de goal te krijgen. Dit zorgde voor een spannende wedstrijd.

In de rust hebben wij een kleine tactische aanpassing gedaan waardoor we iets meer grip op de wedstrijd kregen.

We creƫerden in het derde kwart mooie kansen voor onszelf, maar wisten onszelf weer niet te belonen.
Het werd op gegeven moment wel billen knijpen. 1-0 is nog geen stand waarbij winst garantie is, zeker niet als je nog 2 kwarten moet spelen.

In het vierde kwart wisten wij vrij snel een strafcorner te behalen. Zelfs de harde flats van Lotte wilde er niet in.
Helaas wisten wij ze niet te stoppen voor de cirkel en behaalde Union een strafcorner. Die in vele van onze ogen op dat moment niet geheel terecht was. Helaas wist Union hem wel te scoren.

Met uiteindelijk meer kansen voor ons, wisten we de drie punten niet binnen te slepen op eigen veld.
Volgende week staat AMVJ uit op de planning. Zien we jullie daar?