Dames 1 Okt

Eindhoven D1 - Myra D1 30/10

Nieuws afbeelding Na een weekend rust was het afgelopen zondag weer tijd voor een competitie wedstrijd. Met een goede trainingsweek vers in het geheugen stapten wij de auto in voor de rit naar Eindhoven. Met een klein zonnetje begonnen we sterk aan de wedstrijd.

Het eerste kwart waren wij bepalend in het spel en creëerden we zo ook meerdere kansen. Zo schoot Ellis vanaf rechts om goal en maakte Noa een goede actie om vervolgens een backhand op goal te doen. Helaas stond Eindhoven goed op te letten en wisten ze onze goal pogingen goed te verdedigen. Daarnaast moesten wij scherp blijven, deden we dat niet kwam Eindhoven er doorheen. Zo kregen zij ook een grote kans vroeg in de wedstrijd maar was gelukkig Erin daar om er een stokje voor te steken. Na een goede onderschepping op eigen helft van Indy wist ze vervolgens een corner te behalen.

Het tweede kwart gingen de kansen heen en weer. Na een kopstoot ging de eerste speelster van Eindhoven het veld af met een bloedneus en niet veel later ging de tweede speelster er af nadat ze tegen Erin op sprong. Na deze onderbreking konden we weer door hockeyen. Toch besloot de scheids niet veel later om een groene kaart uit te delen en moesten we het voor een paar minuten met z’n 10nen doen. Dit was geen probleem en zo haalde Juliette de tweede corner van de wedstrijd. Langs de kant werd er al gejuicht want deze leek er echt in te gaan. Maar niks is minder waar.. via een tip van aangeefster Britt vloog de bal net links langs het doel. Met de stand op 0-0 gingen we de rust in.

Met een wat aangepaste tactiek waren we van plan om de wedstrijd naar ons toe te trekken. Eindhoven haalde hun eerste corner en kort daarna de tweede. Door de kwaliteit van Nienke op de lijn haalde zij deze goal poging eruit. Na een mooie kaats van Lise creëerden we weer een veelbelovende kans. Maar helaas was dit nog steeds niet de goal voor ons. En wanneer je zelf het niet afmaakt dan doet te tegenstander dat, na een mooie tip in tijdens een corner kwam Eindhoven dan ook op voorsprong.

De kansen in de wedstrijd bleven heen en weer gaan. Waar in het laatste kwart toch wat meer van onze verdediging werd gevraagd dan daarvoor. Na nog een corner werd het 2-0 voor Eindhoven. Met een aanval op hoog tempo wisten we de bal nog op een voet te krijgen binnen de cirkel. Met de tiktak en vervolgens een tip in van Indy wisten we de 0 van het scoren bord weg te halen. Met nog maar zes minuten op de klok lukten ons het niet om er nog één puntje uit te slepen.

Bedankt voor alle support langs de lijn! Aankomende zondag 6 november spelen wij thuis op Myra tegen Union en willen we dan toch echt punten gaan pakken. Tot zondag!