Dames 1 Okt

Myra Dames 1 -Schiedam Dames 1 16/10

Nieuws afbeelding Zondag 16 oktober 2022, de weersvoorspellingen waren goed en de hele week was er hard getraind om weer te strijden voor de drie punten. Schiedam thuis. Bij winst zouden we onze positie op de ranglijst versterken en een paar plaatsen stijgen.

Niets hield ons dan ook tegen om na het fluitsignaal als jonge honden de tegenstander af te jagen. Dit resulteerde dan ook binnen 5 minuten in de eerste goal, Juul pakte de bal namelijk vakkundig af van de onder druk gezette centrale verdediger van Schiedam en wipte de bal uiteindelijk met het puntje van haar backhand in het net: 1-0! Dit kon een mooie middag worden! Na de 1-0 slopen er al vrij snel wat slordigheden in en die greep Schiedam met beide handen aan om beter in de wedstrijd te komen, zo kregen zij een strafcorner die zij mooi en hard op de plank sleepten. De stand was weer gelijk en de zoektocht naar de voorsprong begon opnieuw. Het tweede kwart ging op en neer en was wederom chaotisch van beide kanten, beide ploegen wisten echter niet tot een doelpunt te komen, waardoor er met een gelijke stand de rust in werd gegaan.

Na opnieuw de afspraken te hebben benoemd in de rust, was het zaak om deze ook nu eens echt te gaan uitvoeren. Vol goede moed begonnen we aan de tweede helft. Met vlagen en o.a. een mooie bal van Loek naar Lies die zich goed vrijliep op de hulpkant probeerden we erdoorheen te komen, dit lukte ook af en toe. Aan de andere kant hadden we ook moeite met de ogenschijnlijke hoge druk die Schiedam speelde, de opbouw verliep soms stroef en dat was jammer, want we hadden ons daar wel mee beziggehouden in de trainingsweek. Na een stuiterbal die erdoorheen glipte kreeg Schiedam dan ook een grote kans voor open doel, we hielden allemaal ons hart vast, maar het geluk was aan onze zijde, want zij kregen hem er niet in.
Zoals eerder benoemd golfde het spel nog al op en neer. Zo ook bij een aanval van Schiedam, waar Nienke op de rand van onze cirkel de bal onderschepte, vervolgens Juul inspeelde die hem one-touch doorkaatste naar Lise, die vervolgens samen met invaller Dana van Dames 2 een mooie aanval opzette richting het goal van Schiedam. Dit resulteerde in een strafcorner, die er helaas, ook in de rebound niet in ging. In het derde kwart stonden we zelfs nog even met 10 man toen Nienke een groene kaart kreeg.

De wedstrijd kon nog alle kanten op toen we begonnen aan het vierde kwart, na een paar minuten scoorden we dan ook de 2-1. Loek flatste hem tijdens de strafcorner in de korte hoek en we hadden de voorsprong te pakken! Het devies was dan nu ook om de wedstrijd zakelijk uit te spelen, dat hebben wij nagelaten. Hoewel we ook nog kans hadden op de 3-1 en de 4-1 door een schot vanaf rand cirkel van Juul en een flats van Lot in de korte hoek, wisten wij de voorsprong niet uit te breiden. Schiedam draaide de wedstrijd binnen vijf minuten om door twee goals te scoren en na het laatste fluitsignaal stonden we met lege handen. Zo zonde en heel erg onnodig. Dit is niet hoe we onszelf willen zien spelen en het zal daarom ook scherper en beter moeten in het vervolg. Maar wij zouden Myra dames 1 niet zijn, als wij niet het volste vertrouwen in hebben dat dat gaat lukken.

Wederom bedankt voor jullie support en we zien jullie, niet aanstaande zondag, maar de zondag daarop weer langs de lijn!

X Dames 1