Dames 1 Okt

Schaerweijde Dames 1 - Myra Dames 1 9/10

Nieuws afbeelding Na een week hard getraind te hebben stond deze zondag een potje tegen Schaerweijde Dames 1 op de planning. We mochten aantreden op dit mooie complex, wat ook wel 'De Kuil' wordt genoemd. Extra leuk is dat er op dit veld ook Hoofdklasse wedstrijden worden gespeeld, aangezien de heren van Schaerweijde hier in uitkomen. Met een lekker zonnetje en een aangenaam temperatuurtje was dit perfect hockeyweer om te knallen. Helaas wel zonder onze toppers Erin en Noa, die we wegens ziekte helaas moesten missen. Gelukkig hadden we als rots in de branding nog Suus die Erin haar plek in de goal kon overnemen.

De eerste 5 minuten van de wedstrijd begonnen wij redelijk. We zetten hoge druk waardoor we Schaerweijde af en toe klem wisten te zetten. Later zakten in, we begonnen naar achter in plaats van naar voren te stappen en begonnen slordig te worden in het passen. Dit resulteerde in een strafcorner tegen, maar gelukkig wist Suus deze sleep met een mooie redding tegen te houden. Zonder echte kansen of strafcorners voor ons was het eerste kwart gespeeld. We wisten dat we er echt een grote schep bovenop moesten doen.

In het tweede kwart wisten we de draad helaas niet goed op te pakken. Een schot van Schaerweijde belandde op de paal waardoor de bal via de rebound in het net kon worden gewerkt: 1-0 achter... Niet veel later volgde de 2-0 uit een benutte strafcorner. Wel haalde we in het tweede kwart onze eerste strafcorner van de wedstrijd na een goede actie van Juul, maar helaas beloonde we onszelf hier niet voor.

Ook aan het begin van het derde kwart waren we niet scherp, hier werden we dan ook keihard op afgestraft. We kregen namelijk in de eerste drie minuten van de tweede helft 2 tegendoelpunten om ons oren: 4-0 achter... Uiteindelijk konden wij de knop om zetten en wilde we laten zien dat we echt wel in de Overgangsklasse thuis horen. Dit resulteerde in een goede tweede helft met een paar goede kansen en een strafcorner. Aan het begin van het vierde kwart kwam de bal via Lise en Juul bij Ellis in de cirkel terecht. Ellis wist de bal goed af te leggen op de inkomende Pau, die zo een strafbal wist te versieren. Pau wist deze strafbal vervolgens zelf te verzilveren door de bal rechts in het zijnet te plaatsen: 4-1. Verder hebben we het in het vierde kwart goed dicht gehouden en hebben we nog een aantal goede kansen gecreƫerd. We zorgden er met z'n allen voor dat Schaerweijde weinig meer in had te brengen. Dit was helaas niet genoeg, de wedstrijd eindigde namelijk met een score van 4-1 in het voordeel van Schaerweijde.

Deze week gaan wij weer hard trainen om ons voor te bereiden op aankomende zondag waarbij wij weer zullen gaan strijden voor die drie punten. Wij spelen aankomende zondag thuis om 12:45 uur tegen Schiedam Dames 1. Wij zullen jullie support langs de lijn zeker nodig hebben om de drie punten weer te pakken! Tot zondag.

Liefs,
Dames 1