Dames 1 Okt

Myra Dames 1 – Breda Dames 1 2/10

Nieuws afbeelding Na een week vol regen en koude trainingen waar de thermoshirts weer uit de kast werden gehaald, mochten we dan eindelijk weer op een zonnige zondag een competitiewedstrijd spelen. Het was een extra leuke ochtend, aangezien onze teamtruien met sponsors eindelijk binnen waren! Dit was een perfecte timing, omdat we ook besloten hadden de spelersfoto’s en de teamfoto’s te nemen. Hoe lief lachend we allemaal op de foto staan, zo gefocust fronsend zaten we in de voorbespreking. Er stond namelijk een mooie pot op het menu tegen Breda, een ploeg die vorig jaar nog play-off voor de promotieklasse heeft gespeeld. Die moesten we dus niet onderschatten.

We hadden een korte warming-up door tijd te kort, waardoor het alweer snel tijd was voor de line-up. Nog even lief lachen naar het publiek, maar met vechtlust klaar staan bij het eerste signaal. Het eerste kwart begonnen we sterk en zetten we elkaar met coaching neer. Hierdoor veroverde we veel ballen die Breda achterin uitnam. Dit gaf aanleiding tot mooie aanvallen, maar nog zonder resultaat. Een aantal ballen schoten helaas net langs de goal. Hoewel we sterk waren, had Breda ook snelle counters. Gelukkig was onze Erin scherp en had ze de eerste belangrijke redding van de wedstrijd te pakken. Onze eerste strafcorner hadden we al in het eerste kwart. De variant op de tweede paal was een mooie kans, alleen werd deze net verhinderd door de lijnstop.

In de rust tussen het eerste en tweede kwart hadden we afgesproken dat we iets scherper moesten zijn op de omschakeling. Hoewel we dit afgesproken hadden, begonnen we het tweede kwart aanzienlijk minder fel dan het eerste kwart. Breda had meer kansen gecreëerd dan ons en zo haalde ze ook nog twee strafcorners. Gelukkig was onze Ert wel scherp en verhinderde ze een paar goeie kansen van Breda. Het tweede kwart was niet ons beste kwart, maar gelukkig wisten we in ieder geval de 0 te behouden.

Het derde kwart brak aan en na een bespreking waarin we de puntjes op de i hadden gezet, waren we weer ready. Dat goal voor ons zou vallen als we ervoor zouden blijven knokken. Met nieuwe frisse energie startte we het derde kwart. We creëerde eindelijk weer meer aanvallen. Toch nog een paar strafcorners tegen, maar gelukkig benutte Breda deze kansen niet. Op een gegeven moment speelde we met een man minder door een groene kaart. Geen tijd voor stress, want als een team schoven we heen en weer met onze press om Breda geen aanval mogelijkheden te gunnen. Dit konden we zelfs met nog een man minder, toen de scheids ineens aangaf dat de speelster met de strafkaart tóch nog langer op de bank had moeten zitten. Deze onduidelijke miscommunicatie van hem zorgde ervoor dat we een gele kaart tegen kregen. We lieten ons hierdoor zeker niet gek maken. Het resulteerde zelfs in een strafcorner voor. Door de missende speler, hadden we geen aangever. Tijd voor improvisatie. Onze Loek nam het voortouw om de bal aan te geven. En wat een aangeef! Door deze gecontroleerde bal, knalde onze Lies hem hartstikke mooi in de rechterhoek. 1-0 Myra!! Helaas gingen we niet met een 2-0 voorsprong het laatste kwart in, aangezien de bal het doel in rolde op het tweede fluitsignaal van de rust…

Met één doelpunt voor werd het een spannende vierde kwart. Waren we in staat om die voorsprong te behouden? En of! Het werd nog spannend met een strafcorner tegen, maar onze reddende engel Ert tikte de bal uit het doel. Ook wij wisten weer een strafcorner te behalen. Geen rechtstreeks doelpuntje dit keer, maar een heerlijk georganiseerde rommelige rebound, waar Lotte de bal blokte, Noa hem daardoor omhoog wipte en Pau hem er met een tennisslag insloeg. Zes minuten stonden er nog op de klok. Zolang moesten we ons mannetje nog staan om onze overwinning binnen te halen. Dit werd als team gedaan. Deze overtuiging zorgde er zelfs voor dat in de laatste twee minuten Lotte een kans had en er nog een strafcorner behaald werd. Toen klonk eindelijk het eindsignaal.

Eindstand: 2-0. Wat een heerlijk gevoel om je tweede winst zo te halen. We hebben echt als team gevochten en deze overwinning afgedwongen. We waren als ploegen gewaagd aan elkaar, maar toch wisten wij aan het langste eind te trekken. Wie hier een belangrijke rol in heeft gespeeld is wel echt onze Erin a.k.a. de MVP van de wedstrijd. Zonder haar prachtige reddingen had het een hele andere wedstrijd kunnen zijn. Volgende week staat er weer een spannende wedstrijd op het programma. We mogen dan optreden tegen Schaerweijde D1 in de ‘Kuil’.

Bedankt voor jullie support en we zien jullie volgende week weer!

Liefs,
Dames 1