Dames 1 Sep

LOHC Dames 1 - Myra Dames 1 11/9

Nieuws afbeelding Lieve supporters,

Na 6 weken op het veld te hebben gestaan en meerdere oefenpotten gespeeld te hebben was het eindelijk zo ver.. de eerste competitiewedstrijd van Myra Dames 1 in de overgangsklasse!! We mochten aantreden tegen Leiden, een ploeg die mee wil draaien in de top van de overgangsklasse. Het niveauverschil met de eerste klasse werd ons gelijk duidelijk gemaakt. Leiden kwam zeer fel uit te startblokken en wij waren een beetje overdonderd. Iets van…. "welkom in de overgangsklasse?”

Met man en macht probeerden wij ons staande te houden maar helaas slaagde dit niet volledig. Leiden wist na enkele corners op 1-0 voorsprong te komen. Het tweede kwart wisten we iets meer tegenwicht te bieden. Desondanks scoorde Leiden toch het tweede doelpunt. Ook wij kwamen dichter bij het doel van Leiden en creëerden onze eerste kansen. Vanuit een verdedigende corner wisten we een paar keer goed te schakelen richting het doel van Leiden. Zo wisten we vlak voor rust nog de mogelijkheid op de 2-1 via een corner af te dwingen. Vanuit de rebound van de corner schoot Nienke (oftewel Leo) de bal met een keihard schot op goal. Hoewel het klonk als de plank en er al gejuicht werd, was het helaas de paal.. helaas gingen we dan ook met een 2-0 achterstand de rust in.

In de rust hadden we besloten om niet bang te zijn voor Leiden, maar te laten zien waarom wij in de overgangsklasse thuis horen. Dit hebben we dan ook wel kunnen laten zien in het derde kwart. Dit was namelijk ons beste kwart van de wedstrijd. De mooie aanvallen en kansen van onze kant hebben helaas niet geleid tot een doelpunt. Leiden wist in de tweede helft wel nog drie keer te scoren. Hierdoor stond er uiteindelijk 5-0 op het scorebord.

Grote cijfers, maar ook veel punten waar we weer mee aan de slag kunnen deze week!

Komende week hebben we niet één maar twee potjes op het programma staan. Wij spelen donderdag voor de Goldcup tegen Hudito dames 1 en zondag staat Cartouche thuis op het programma.

We zien jullie deze week dan ook graag 1 of zelfs twee keer langs de lijn! We kunnen jullie support goed gebruiken! Daarnaast speelt zondag Heren 1 na ons op veld 1 en wordt de dag afgesloten met het eerste Td van het seizoen.
Zien we jullie daar voor een drankje en een dansje?

Liefs,

Dames 1