Dames 1 Jun

Play Offs Myra D1–MHC Oss D1: Weer een ronde verder

Update zaterdag 11 juni :
Myra Dames 1 heeft de uitwedstrijd tegen MHC Oss met 1-2 gewonnen.
Dames 1 promoveert dus naar de Overgangsklasse. Voor het eerst in de geschiedenis van Myra!!

Lieve Myranezen,

Donderdagavond  mochten we het opnemen tegen Oss. We hadden ons laten vertellen dat het een stevige ploeg is, maar dat we de mogelijkheid hadden om ons eigen spel te spelen. Dé ingrediënten voor een leuke wedstrijd.

Het eerste kwart was bij lange na niet representatief voor wat wij kunnen. De intenties waren er wel, maar de pit en overtuiging nog niet.
Dit sudderde nog door in het tweede kwart, waardoor we na 5 minuten een tegenslag om onze oren kregen. Gelukkig laten wij onze kop hierdoor nooit hangen en wellicht was dit zelfs een nodige wake up call.
Door een goede actie van Indy kregen we een onze eerste corner. Ze liepen hem snel uit dus Lise haar slag werd helaas geblokt.
Helaas kregen zij even later ook een corner, maar nu liep Fien hem goed uit waardoor hun slag werd geblokt. De pit kwam te komen. En ja wel ons eerste goal.
Vanuit een goede druk van het hele team, wist onze Juul de bal te veroveren en stond zij 1-op-1 met de keeper. Koelbloedig nam ze de bal mee uit de lijn van de keeper, zette nog even twee stappen en pushte de bal achter de keeper op de plank. 1-1. Dit smaakte naar meer.
De kansen bleven bij beide kanten redelijk uit. Totdat onze captain een pracht cross pass speelde van de middellijn naar de stippellijn bij de cirkel op Pau die goed breed was gebleven. Zij versnelde over de achterlijn en kon de bal op Juul passen die een fantastische looplijn maakte en zich op die manier vrij speelde. Ze kon de bal in het netje spelen, als een meid van Oss er niet voor had gestaan. Dat moest natuurlijk een strafbal zijn. De keeper deed nog wat treurige pogingen om Pau af te leiden. Ze had de verkeerde voor zich want Pau speelde de bal koelbloedig en overtuigend in het net. 2-1. Met deze stand gingen we ook de rust in.

Gemotiveerd kwamen we het veld weer op.
In het begin ging het redelijk gelijk op en hadden wij hele mooie aanvallende acties vanuit de opbouw. Zo mooi dat zelfs de centraal verdediger Fien in staat was om haar actie te maken over de achterlijn van de tegenstander. Best uniek. Helaas wisten we het nog spannend te maken doordat os wist te scoren. Met deze gelijkstand sloten we het derde kwart af.
We waren veel in de aanval en veroverden veel ballen. Zoals Britt die er boven op zat, de bal veroverde en naar Noa passde, Noa weer Ellis kon inspelen, Ellis bereikte Lotte die op de achterlijn stond en die op haar beurt Paulien kon vinden die de bal op de plank kon pushen. 3-2. We wilden meer. Eline wist met haar flats, zoals ze dat zo goed kan, Indy te bereiken die zich kwam aanbieden op de wang van de cirkel. Ze liep sterk door en wist Pau (jawel, alweer Pau) te vinden die klaar stond bij de tweede paal. 4-2. Er vielen nog wat kansen maar de goals niet. Dat betekent…… WINST!!!!!!

De sfeer was weer fantastisch en jullie kwamen zelfs in grotere getale opdagen. Niet normaal.

Vrijdag was een dag van herstellen want vandaag reizen we af naar het zuiden en zullen er alles aan doen om te promoveren in 4 wedstrijden. We hopen jullie daar te zien.

Liefs, Dames 1

P.S. Vandaag speelt Dames 1 om 12:15 uur de uitwedstrijd tegen Oss. Het kan het gaan gebeuren en kunnen zij officieel promoveren naar de overgangsklasse, voor het eerst in de geschiedenis van Myra Dames 1. En daarom willen wij jullie vragen om met z’n allen naar Oss te komen. Zij zullen jullie bij de uitwedstrijd misschien nog wel harder nodig hebben langs de lijn dan thuis. Want óh wat zijn ze er dichtbij. Maar des te scherper moeten wij  blijven.

12:15 uur Oss D1 - Myra D1 of kijk thuis via de live stream.