Dames 1 Jun

MHC Rosmalen D1 – HV Myra D1

Nieuws afbeelding De tweede wedstrijd in de eerste play-off ronde voor promotie naar de overgangsklasse stond afgelopen zaterdag op het schema. De club en liefhebbers van het team, hadden voor de gelegenheid een bus geregeld. Zo kon ons team, samen met de meeste trouwe supporters, afreizen naar het verre zuiden. Alles was tot in de puntjes verzorgd (fruit, water en muziek;)) en buschauffeur Nico heeft ons veilig bij het strijdtoneel afgeleverd.
Naast onze bus, hebben veel Myranezen de reis op eigen initiatief afgelegd. En wat zijn wij daar dankbaar voor! Geweldig om bij aankomst op de club al te beseffen dat er bijna net zoveel supporters voor ons zijn, als voor onze tegenstander. Allemaal ontzettend bedankt!

Een voorbespreking is in dit stadium bijna niet meer nodig, we weten wat we moeten doen. Dus hop, het veld op. Ondanks alle tips van fysio Tim (drink water en eet eiwitten), oogde het allemaal wat traag. Opnieuw kippenvel (het meest gebruikte woord in play-off tijd) toen bij het omroepen van de namen het Myra gejuich dat van onze Rosmalense gastvrouwen oversteeg.  De wedstrijd kon beginnen!!

Bij start van het eerste kwart golfde het spel beide kanten op. De traagheid van de voorbereiding hadden we nog niet helemaal van ons af kunnen schudden. We hadden dan ook geluk dat onze Ert en Loek wel stonden op te letten. Ert met een geweldige duik op een goede tip-in van Rosmalen en lijnstop Loek had het antwoord op een goed geplaatste strafcorner. Zo wisten zij te voorkomen dat Rosmalen de score opende.

Het 2e kwart bracht een afgekeurd doelpunt (Rosmalen scoorde met de bolle kant) en heel veel strafcorners voor ons. Het was dus een kwestie van tijd voordat de eerste erin ging. En het was een plaatje. Een flats van onze leader werd door Juulleke bij de 2e paal getipt. 0-1!
Met deze stand gingen we rusten. Wat Rosmalen blijkbaar erg nodig had, want het duurde even voordat onze tegenstander op het veld verscheen.
We waren erop gebrand de wedstrijd zo snel mogelijk te bepalen en alle hoop van onze tegenstander de kop in te drukken. Wat lukte. Nog geen 2 minuten na start van de 2e helft lag de 0-2 in het doel, een direct schot in de korte hoek van Lies uit een strafcorner.
En toen leek Rosmalen gebroken, zeker toen niet veel later de 0-3 viel. Een afvallende bal van een strafcorner belande bij Ellis die, zoals ze dat zo goed kan, over de achterlijn versnelde. De bal werd voorgegeven en daar stond onze koelbloedige Indy.  Zonder blikken of blozen werd de bal het doel ingewerkt. Deze wedstrijd gingen wij niet meer verliezen!
Toch stond niet veel later de 1-3 op het scorebord door een strakke strafcorner van Rosmalen.
Toch was het duidelijk dat Rosmalen de ploeg was die de druk voelde. Ze begonnen steeds fysieker te spelen, waardoor we niet kort na de 1-3 met 11 man tegen 10 van hun stonden. We voerden de druk op.  Door onze hoge druk kwam Rosmalen er moeilijk uit. Wat resulteerden in strafcorners voor ons. Lise was on fire, want haar directe schot vloog weer de korte hoek in. Voor degene die het nog niet zeker wisten; wij gingen hier niet verliezen!

Nog een kwart volhouden, 17.5 minuten, en dan zijn we door naar de volgende ronde. Je weet dan dat Rosmalen alles of niets gaat spelen. Keeper eruit? Extra aanvaller erbij? Wat zullen ze uit de kast gaan trekken? Het werd vooral veel praten. De scheidsrechters waren hier echter niet van gediend en dus, in plaats van doelpunten, verdiende onze tegenstander kaarten. Dit gaf ons de rust om het 4e kwart zakelijk af te sluiten. Gewoon de bal rondspelen totdat het eindsignaal klonk. Toch nog even een shout-out voor onze tante Lien die in de laatste minuut van de wedstrijd de bal op fenomenale wijze uit het doel werkte als antwoord op de Rosmalense strafcorner. Het gevaar was geweken. En het eindsignaal klonk. De volgende ronde van de play-offs is gehaald! Dag Rosmalen, het was een genoegen.

De volgende ronde spelen we tegen de buren, de nummer 10 uit de overgangsklasse; MHC Oss.
Donderdag 9 juni thuis te Amstelveen, om 20.30 uur.  We kunnen jullie support goed gebruiken, het belooft een groot spektakel te worden. Dat wil je toch niet missen?

En omcirkel ook alvast zaterdag 12 juni in je agenda voor de uitwedstrijd in Oss om 12.30 uur.