Dames 1 Jun

Play Offs Myra D1– Rosmalen D1 2 /6/2022

Nieuws afbeelding Eindelijk was het zover, de dag van de Play Offs van Myra Dames 1 was aangebroken!
Donderdag 2 juni 2022 stond rood omcirkeld in al onze agenda’s. Focussen op eventuele tentamens en deadlines deze week lukte niet echt, de enige focus lag en ligt nog steeds bij deze belangrijke wedstrijden. De kriebels en het gegiechel vooraf aan de wedstrijdbespreking waren dan ook zeker aanwezig. Als ware profs werden wij ontvangen op Myra, en terwijl enkelen werden klaargestoomd op de massagetafel door fysio Tim en de EHBO-medewerkers zich ondertussen ook hadden gemeld voor dit evenement, kon de rest al een beetje genieten van de steeds voller lopende club. Met de woorden "Hockey is geen rocketscience!” werden we het veld opgestuurd.

Bij onze opkomst werd de muziek aangezet en werd er al voorzichtig geapplaudisseerd. Nu was het dan toch echt begonnen. In de warming-up, met muziek verzorgd door de DJ, probeerden wij zoveel mogelijk de zenuwen van ons af te spelen. Het omroepen van onze namen en rugnummers en af en toe een knal van het vuurwerk bereidden ons steeds meer voor op wat komen ging. De zijlijn en het terras voor het clubhuis stroomden vol met Myranezen; de groenwitte sjaals, toeters en rookbommen waren veelvuldig aanwezig.

Tijdens de line-up verzorgde het vuurwerk en de rookbommen het toneel. Er werd ons meegegeven om vooral ook te genieten, want hoe vaak maak je dit nou mee? Waar grote glimlachen werden afgewisseld met gefocuste blikken, waren wij klaar voor de start van de wedstrijd.

In de eerste minuten is het altijd een beetje aftasten wat voor vlees je in de kuip hebt. Wij waren nog iets te veel aan het aftasten toen Rosmalen al na 3 minuten de 0-1 scoorde. Velen zullen, zonder het hardop uit te spreken, gedacht hebben "Het zal toch niet zo’n wedstrijd worden…”. NATUURLIJK NIET. Wij zijn vaker teruggekomen van een achterstand en ook nu, en vóóral nu, zal dat ook weer het geval zijn. We herpakten onszelf en nog in het eerste kwart scoorde Pau, op aangeven vanuit rechtsachter Eline, met een lekkere stuiterbal vanaf kopcirkel: 1-1! De verhoudingen waren weer rechtgetrokken, gelijk aan het beeld van het eerste kwart.

In het tweede kwart waren er kansen over en weer en ons publiek, soms wel twee á drie rijen dik, liet van zich horen. Bij elke actie, van ons of van de tegenstander, werd er wel wat geroepen, geschreeuwd of gejuicht. Dit geeft je zoveel energie om maar door te blijven gaan. Helaas viel uit een wat discutabel gegeven corner aan Rosmalen de 1-2 voor de rust. Dit was ook de stand waarmee we de kleedkamer in gingen.

Ruim op tijd stonden wij klaar om te beginnen aan het derde kwart. Kom maar op! Met goede moed begonnen wij aan de tweede helft van de wedstrijd. Er werden kansen gecreëerd en corners gehaald. Uit een van die corners scoorde ook onze Lise, nadat Rosmalen een man minder had bij het uitlopen vanwege het te vroeg uitlopen, met een rake klap rechts van de keeper: 2-2! KIPPENVEL! We stonden weer gelijk en het geloof begon te groeien, niet alleen bij ons, maar ook bij onze aanhang. We werden letterlijk naar de overwinning toegejuicht.

Het vierde kwart moest en zal ons kwart worden, klaar om de wedstrijd naar ons toe te trekken. Met nog 10 minuten op de klok en een gelijke stand van 2-2 was nog alles mogelijk. Ook Rosmalen had goede kansen, maar de wedstrijd viel onze kant op en wederom vanuit een corner scoorden wij. Lotte Hogenboom flatste de bal op de linker gestrekte teen van de keeper en daar stond Indy, zoals afgesproken, voor de rebound: 3-2! En nee, we waren nog lang niet klaar. Hongerig als we waren pakten we door en Rosmalen was het kwijt. Via een pass vanaf het middenveld van Indy naar Pau, die hem aannam aan de rand van de cirkel, hem vervolgens de cirkel in meenam en hem toen voorgaf aan Ellis die hem keurig afmaakte was het 4-2! NOG EEN KEER KIPPENVEL! 2 doelpunten verschil met nog circa 8 minuten te spelen betekende zakelijk hockeyen, koppie erbij houden en de voorsprong niet meer uit handen geven. We gaven de voorsprong dan ook niet weg, sterker nog, we breidden hem uit. Juul gaf ons, op aangeven van Pau, het verlossende schot. Toen ze de cirkel in kwam en de keeper uit zag komen, bleef ze naar de bal kijken en haalde de trekker over: 5-2!! Kort daarna volgde het eindsignaal, het gejuich steeg op langs de lijnen van veld 1 en de junioren bestormden als echte hooligans het veld.

Na de wedstrijd even met alle fans bijpraten, snel een chocomelletje en een bakje met yoghurt met fruit naar achter werken, vandaag veel water drinken en de eiwitten hoog houden voor een maximaal herstel. De eerste stap richting de volgende ronde is gezet, maar zoals zo vaak gezegd, we zijn er nog niet. We hebben jullie hulp weer hard nodig om morgen, zaterdag 4 juni 2022, ons aan te moedigen tijdens de tweede wedstrijd van de Play Offs uit, in en tegen Rosmalen om 12:30 uur. We zien jullie daar!

X Dames 1