Dames 1 Mei

Alkmaar D1 - Myra D1 1/5

Nieuws afbeelding Dames en Heren,

Afgelopen zondag mochten wij af reizen naar het mooie Alkmaar. Een ploeg die binnen onze poel nog strijd tegen degradatie maar niet een ploeg zonder kwaliteiten. Afgelopen trainingsweek zijn wij telkens met gerichte focus op zondag het veld op gestapt. We hebben veel gewerkt aan onze kort combinatie spel omdat we wisten dat daar veel kansen lagen tegen Alkmaar.

Zondag vertrokken we vroeg en zaten we een goede 40 min in de auto. In de voorbereiding wisten we al dat we sterk en scherp waren en zo begonnen we de wedstrijd dus ook. Al snel waren we de sterkere partij en hadden we veel balbezit. We waren geduldig en wachtten de goede kansen af. In de eerste helft was het dan ook gelijk raak. We hadden een prachtige actie voorwaarts over de rechter flank die bij onze Juul terecht kwam. Juul draaide mooi open en schoot met haar backhand gelijk op goal. De bal vloog richting de rechterkruising en de keeper was kansloos, 0 - 1. Niet heel veel later was er een soort gelijke actie die wederom bij Juul aankwam. In een bijna identieke stijl schoot zij weer met haar backhand richting goal. Dit maal iets minder de hoek in maar gelukkig kregen we een cadeautje van de keeper, 0 - 2.

In de rust werden we al gewaarschuwd door Hans dat de kans groter is dat het nu 1 - 2 gaat worden dan 0 - 3. We begonnen dus scherp en deden alsof het weer 0 - 0 stond. Aan Alkmaar was te merken dat ze feller waren  en gebrand waren om te winnen. Helaas voor hun hadden ze geen echt gevaarlijke kansen gecreĆ«erd maar hielden ze wel beter stand. In de tweede helft kregen we het lastiger maar hebben we prima balbezit gehouden en hebben we blijven doen waar we goed in zijn.

Het was niet ons meest daverende wedstrijd maar we hebben gedaan wat we moest doen! Wie wel een daverende wedstrijd speelde was onze Lotte Moonen AKA Loek. Ze hield veel balbezit en geduld achter in maar zodra het kon zocht ze de pracht ballen naar voren. Een kracht achter in die bij vele wedstrijd erg belangrijk is!

Aankomende zondag spelen we thuis tegen Westerpark waar we nog iets recht moeten zetten. Ditmaal thuis en wij zijn gebrand om te winnen! See you there!