Dames 1 Apr

Myra D1 – AthenA D1 3/4

Nieuws afbeelding Zondag 3 april stond AthenA op het programma,  AthenA staat bekend als de ploeg waartegen we het nooit makkelijk hebben en er altijd wel een spannende pot van wordt gemaakt. Klein tipje van de sluier, spannend was het zeker.

De voorbereiding naar de wedstrijd verliep iets anders dan verwacht en gehoopt. De dinsdagtraining hadden we in samenspraak overgeslagen zodat iedereen weer frisse energie had voor de donderdag! Echter gooide het weer roet in dit fantastische plan, want ook de donderdagtraining werd gecanceld vanwege het weer. Een week zo zonder training is (naast dat het saai is) ook niet geheel gewenst, aangezien we zeker wat punten hadden waar we nog wel wat op zouden kunnen trainen. Maar een wedstrijd zonder training is natuurlijk ook een goede training ;).
Nadat zondag wat regendruppels waren gevallen ging de zon schijnen en druppelde ook de dames een voor een op de club, iedereen had er enorm veel zin in. Na de voorbespreking, waarbij het technische en tactische plan werd besproken stonden alle koppies dezelfde kant op. Het gelijkspel tegen AthenA de vorige wedstrijd moest rechtgezet worden.

Na dat het fluitsignaal over het veld klonk ging het van start. Wat kleine kansen volgden aan beiden kanten, maar het eerste doelpunt liet nog op zich wachten, dat kwam van de stick van Juul, die in een drukke cirkel kon uithalen met haar backhand. BAM 1-0. Helaas volgde het antwoord van AthenA snel met een bal die via de binnenkant van de paal over de lijn rolde.
In het laatste kwart wist AthenA na 6 minuten spelen de 1-2 te maken. Gelukkig waren er nog 11 ½ minuten over.  11 ½ minuten waar we na 5 minuten een strafbal mee kregen! Met stalen zenuwen pushte onze Pau hem in de het net, yes! 2-2.
De overgebleven minuten waren spanning en sensatie. 2 minuten voor tijd kreeg Juul de bal in de cirkel, die hem behendig om de keeper heen draaide en het heerlijke geluid van de bal tegen de plank klonk. 3-2! De overige 2 minuten waren toch nog even billen knijpen, aangezien AthenA nog een corner wist te versieren.

Met man en macht hebben we de bal uit de goal weten te houden en de 3 punten in ons zak kunnen steken! Trots op hoe we als team hebben gestreden en deze 3 punten. Nog 7 wedstrijden op het programma, 7 wedstrijden om punten te pakken om zo te strijden naar de Play-offs.

Bedankt allemaal voor de support langs de lijn! En we zien jullie zondag op Overbos!

Liefs, Dames 1 #3