Dames 1 Nov

Myra Dames 1 – USHC Dames 1 14/11

Nieuws afbeelding Lieve allemaal,

Al weken werd er uitgekeken naar zondag 14 november. DE zondag dat wij na 2 uitwedstrijden weer op ons eigen veldje mochten spelen. DE zondag dat Heren 1 ook thuis speelde en DE zondag die wij zouden afsluiten met een TD. Helaas werd er gezien de nieuwe maatregelen wat roet in het eten gegooid. Geen TD maar nog veel erger, geen publiek.. en dat terwijl jullie ons elke week zo hard naar de overwinning schreeuwen. Dat was even flink balen, maar dankzij Jan-Bert hebben vaders, moeders, opa’s, oma’s, vrienden en wie weet allemaal nog meer via een livestream mee kunnen kijken. Jan-Bert, dank daarvoor!
Ongeacht de omstandigheden, zou de wedstrijd die wij moesten spelen hetzelfde blijven. De play knop van de livestream ging aan en onze knop moest om. De eerste 2 kwarten speelde wij een redelijke wedstrijd. Er werden mooie aanvallen opgezet maar de keeper maakte het ons niet makkelijk met haar slidings en reddingen. Geduld is een schone zaak en daarom bleven wij kansen creëren. In het vierde kwart flatste Lotte H. een mooie harde bal de cirkel in die nét niet werd aangeraakt. Om de scheidsrechter even in de war te brengen probeerde wij het doelpunt uiteraard wel naar ons toe te trekken door het met zijn allen op een juichen te zetten. Helaas, ze trapte er niet in.. maar ons standvastigheid werd aan het einde van het tweede kwart beloond. Na mooi combinatie hockey speelde Lies de bal richting de keeper die deze uit het goal gleed. Vanuit de rebound kon Juul de bal hoog het goal in pushen, 1-0!!

Na de rust begonnen wij niet goed aan het derde kwart. Terwijl wij de rust zouden bewaren leek het er eerder op dat wij wat paniekerig werden en we gingen slordige fouten maken. Maar zoals Jeroen altijd zegt, een van onze kwaliteiten is dat wij onze fouten wel goed corrigeren. Bal inleveren, is bal meteen weer afpakken! Uiteraard fijn dat wij onze fouten verdedigend goed oplossen, maar toch moest er in het vierde kwart weer wat veranderen. Bij USHC veranderde er ook wat… die besloten de keeper er halverwege het vierde kwart uit te halen. Iets waar Jeroen ons al op had voorbereid, waardoor wij hier goed op konden anticiperen. En dat deden we, want grappig genoeg begonnen wij toen pas écht goed te hockeyen. Het tempo lag met de hogere druk die USHC ging spelen ook een stuk hoger bij ons. Wij werden nog meer gedwongen te combineren, linie over linie te spelen en het veld groot te houden. En als beloning hierop scoorde wij in de laatste seconde nog de 2-0!! Na een mooie counter speelde Pau de bal naar Juul die helemaal op hun achterlijn stond. Daar kon zijn om de verdediger heen spelen en met haar backhand de 2-0 binnen flatsen. Een bevrijdende goal en de opluchting was dan ook bij iedereen zichtbaar toen de scheids meteen daarna op zijn fluitje blies.

Volgens de statistieken zijn wij 35 keer de cirkel binnen gekomen bij USHC en zij maar 9 keer bij ons. Wij kwamen tot 7 echte kansen en USHC had er 2. Een 2-0 is dus een zeer terechte uitslag waar wij tevreden mee zijn!

Wij willen iedereen enorm bedanken voor de online aanmoediging, want ook die hebben wij zeker gevoeld. Volgende week spelen wij onze laatste wedstrijd voor de winterstop om 12:45 uur op Qui-Vive. Ons doel? Als nummer 2 de winterstop in, dus dat betekent dat wij zondag nog 1x met elkaar en voor elkaar moeten vlammen!🔥 Zijn jullie er in gedachte weer bij?

Veel liefs
Myra Dames 1