Dames 1 Nov

VVV Dames 1 - Myra Dames 1 7/11

Zeg wat je doet, en doe wat je zegt, simpel hockeyen, in je eigen kracht blijven en aan de afspraken houden. Dat waren een aantal punten die we hebben besproken tijdens onze teamsessie dinsdag.... met die woorden in ons hoofd gingen we afgelopen zondag de wedstrijddag beginnen.

We mochten aantreden tegen VVV, een ploeg waar we in de voorbereiding een oefenwedstrijd tegen hebben gespeeld, en die oefenwedstrijd hebben verloren. Een goede reden om deze wedstrijd zeker niet te onderschatten, en om nog iets recht te zetten.Na de pre-game banaan, de voorbereidende opzwepende nummertjes van DJ Juulleke, enig overleg over de eeuwige vraag ‘wel of geen thermo?’ en de buienradar uitvoerig was bekeken, konden we starten aan de wedstrijd. En die start was op zijn zachts gezegd niet optimaal, we waren niet scherp, noch fel en hierdoor wist VVV halverwege het eerste kwart de bal in ons goal te frummelen.

Wie weleens langs de lijn staat is het misschien weleens opgevallen, wat ons sterk maakt als Dames 1, is dat we als team hockeyen, dat we het samen doen. Zowel op als buiten het veld, 1 team 1 taak. En dit gingen we laten zien. In de eerste helft wist Juul na een mooie bal van Ellis de bal achter de keepster van VVV te leggen. Na in de rust wat kleine tactische aanpassingen hebben besproken, gingen we met volle energie en moed de tweede helft in.

De 1-2 kwam in de 3e kwart wederom van Juul haar stick af die haar neusje voor de goal de juiste kant op had staan, hierna volgde een strafbal die Pau koelbloedig achter de keepster wist te schuiven. VVV had hier en daar nog wat kansen, maar we hielden de pot goed op slot. De 1-4 kwam wederom van Pau haar stick af, die alert was tijdens chaos voor de goal.

Met de regen en windbuien tussendoor, de gehavende benen en knieën door schuivers over het veld, zijn we trots op deze belangrijke 3 punten. Ons team bestaat niet alleen uit de speelsters en staff, maar ook de mensen achter de schermen, de fans langs de lijn, de ouders die ons naar de overwinning toejuichen, de ooms en tantes die elke zondag langs de lijn staan in weer en wind. Vriendinnen die komen loeren met een biertje in hun hand. Hidde voor het soepel laten verlopen van het inspelen, Ton voor het filmen, zelfs bij uitwedstrijden de Myranezen langs de lijn. Hiervoor willen we jullie onwijs bedanken!

Zien we jullie allemaal langs de lijn komende zondag tegen USHC? het belooft een mooie pot te worden, met afsluitend een TD. Eén en al gezelligheid dus op de club. Tot zondag!

Belangrijke informatie:

Zaterdag 27 november organiseren wij met Heren 1 een VeilingFood festival met aansluitend een feest Op deze feestelijke gelegenheid kunnen we proosten op het resultaat wat we tot nu toe hebben behaald en er een onwijs gezellige avond van maken! Zie de flyer onderaan voor meer informatie. Stuur een e-mail naar [email protected] of reageer op deze mail dat je er graag bij wilt zijn. Er worden dansjes gewaagd, fantastische items geveild, heerlijke hapjes geserveerd, en je kan je kans grijpen door Jeroen of Hans eens te vragen over de tactiek en wellicht als je het niet altijd met ze eens bent, kun je ze nog wat tips geven.. (pas op, Hans is lang van stof).

Veel liefs en tot zondag!