Dames 1 Okt

Athena Dames 1 - Myra Dames 1 3/10

Nieuws afbeelding Lieve Fans,

Afgelopen zondag stond Athena Dames 1 op het programma. Een wedstrijd die altijd lastig is, maar zeker één die we graag wilden winnen.

Ondanks de harde regen, waar ons publiek (in het stadion) minder last van had, begonnen wij scherp aan de wedstrijd. Het eerste kwart waren wij dominerend en erg sterk in ons spel. We hadden goede druk op de bal en creƫerden al snel wat kansen. Eind van het eerste kwart liep Eline goed richting de cirkel om zoals wel vaker een mooie pass te geven, maar gezien de ruimte die zij had liep ze zelf door de cirkel in en sloeg ze de bal prachtig in de rechter hoek, 1-0 voor Myra!

Het tweede kwart hadden we het wat lastiger en kreeg Athena grip op ons spelletje. We lieten ons steeds meer naar achter duwen en werden wat minder fel op te bal. Dit resulteerde uiteindelijk in een tegendoelpunt waardoor we met 1-1 de rust in gingen.

In de rust heeft Jeroen ons na zijn motiverende peptalk met al het vertrouwen het veld op gestuurd. Het derde en vierde kwart waren we erg gelijkwaardig aan elkaar en werden er aan beide kanten kansen gecreƫerd. Gelukkig was onze Ert zoals altijd vlijmscherp en wist met haar vele reddingen een doelpunt te voorkomen. Beiden teams bleven tot het laatste fluitsignaal strijden voor de winst, maar uiteindelijk hebben we deze wedstrijd afgesloten met een terecht gelijkspel.

Een leuke bijkomstigheid deze dag was dat we na de harde regen onze nieuwe mooie donkerblauwe teamvesten mochten aantrekken. Wilt u deze komen bewonderen, dat kan!
Volgende week zondag spelen wij om 12:45 uur thuis tegen Overbos Dames 1.

Daarna zullen wij met trots onze vesten dragen op, jawel, het eerste Myra TD!

Tot volgende week!

Liefs,