Dames 1 Sep

Myra Dames 1 - Hoorn Dames 1 26/9

Nieuws afbeelding Lieve lezers,
Op zondag 25 september om 12:45 uur was het alweer tijd voor onze derde competitie wedstrijd van dit seizoen. Deze zondag stond Hoorn Dames 1 op het programma. We speelden thuis op Myra, de sfeer en concentratie zat er dan ook goed in. We waren er met ze allen op gebrand om net als vorige week de 3 punten te pakken.

We waren er met zijn allen klaar voor om te gaan knallen. Het was lekker hockeyweer dus een perfecte dag om een goede pot te spelen. Direct na het start signaal zaten we er fel op. De bal werd rechts onderschept en we vielen meteen aan. We begonnen dominant en zaten overal goed tussen. We waren soms slordig en maakten fouten. Hoorn strafte dit goed af maar we werden een paar keer gevaarlijk, we moesten dus scherp blijven.

Nienke pakte mooi de bal af over rechts waardoor ze een 1-2 kon spelen met Paulien wat leidde tot een schot op doel. Hieruit kwam een rebound, die helaas net naast ging. In Q1 waren we met zijn allen hard aan het werk en werden er goede acties gemaakt, alleen helaas niet afgemaakt. We waren veel in de aanval maar de goals bleven uit.

Q2 begonnen we met volle moed. We hebben deze kwart 4 strafcorners gehaald. In de eerste paar minuten haalden we al een strafcorner, hieruit volgde er weer een. Helaas haalden we uit alle strafcorners geen rendement.
Hoorn maakte het ons aanvallend moeilijk. Ze verdedigden met zijn allen achter de drieëntwintig lijn, waardoor we weinig ruimte hadden. Ondanks dat kwamen we er goed doorheen en hebben we een paar gevaarlijke schoten gehad. Opbouwend waren we sterk, we maakte mooie acties en bleven er goed tussen zitten. Helaas beloonden we ons zelf weer niet.

Q3 begonnen we niet zo sterk, we waren slordig en maakten fouten. We leverden de bal achter in waardoor Hoorn met zijn tweeën tegen over de keeper (Erin) stonden. Gelukkig stond onze Erin in het goal, onderschepte super mooi de bal en redde ons van een doelpunt tegen. Dit zorgde ervoor dat wij met z’n allen onze koppies weer omhoog moesten doen. We pakten ons spel weer op en we waren met een paar mooie aanvallen en een strafcorner gevaarlijk in hun cirkel. Helaas haalden wij hier geen rendement uit.

De laatste kwart was begonnen. Hoorn brak er doorheen waardoor ze 2 tegen 1 op de keeper stonden. Erin hield hier de bal gelukkig weer super goed tegen. Maar in Q4 was dan ook eindelijk ons moment. We maakte de 1-0. Ellis schoot de bal in de cirkel waarbij hij in de stick belande van Paulien die de bal vanaf ongeveer de strafbalstip zo in het net schoot.

The woman of the match is: Erin, met haar geweldige reddingen heeft ze ons naar de overwinning geholpen!

Het was hard werken tijdens de wedstrijd. We hebben ons zelf niet genoeg beloond maar uiteindelijk zijn we heel blij met de 1-0 en steken we de 3 punten in onze zak. We gaan deze week hard trainen en volgende week zondag 2 oktober knallen tegen Athena Dames 1(Amsterdam).

Hopelijk tot volgende week!