Dames 1 Sep

Myra Dames 1 - Qui Vive Dames 1 6/9

Nieuws afbeelding Zondag 6 september 2020 12.45 uur was het dan eindelijk zo ver. De eerste competitiewedstrijd van seizoen 2020/2021 en tevens de eerste competitiewedstrijd sinds 6 maanden ging van start. Na een hobbelige voorbereiding waarin we soms ontzettend goed speelden en soms een stuk minder, waren we er nu dus op gebrand om direct goed uit de startblokken te gaan.

De zon scheen, langs de lijn stond veel publiek, Dames 2 had hun wedstrijd voor ons gewonnen dus dit beloofde een mooie zondag te worden. Direct na het startsignaal pakten we ons eigen spel op. We waren dominant en we lieten aantrekkelijk hockey zien. Helaas bleef een doelpunt uit. Op een gegeven moment werden we onrustig, want iedereen kent het gezegde "als je zelf niet scoort, dan doet de tegenstander dat wel" en dat was precies waar we bang voor waren. Jeroen drukte ons op het hart om niet ongeduldig te worden en ons eigen spel te blijven spelen, dan zou dat doelpunt wel vallen. En die viel ook! In Q3 maakte Lotte H. een aantal mooie bewegingen op de kopcirkel, waarna ze de bal de cirkel in sloeg, via via kwam de bal bij Klinkie (Britt) die deze in de verre hoek pushte. 1-0!
5 Minuten later scoorde Qui Vive de 1-1 uit een strafcorner met een sleeppush. Voor ons gevoel konden we weer opnieuw beginnen en hierdoor raakten we ongeduldig. Het is ons niet meer gelukt om het gelijkspel om te draaien in een overwinning. Eindstand: 1-1.

Na de wedstrijd voelde dit ontzettend zuur omdat wij 3/4 van de wedstrijd dominant geweest zijn, maar we moeten ook realistisch zijn. We hebben aantrekkelijk hockey laten zien en zeker weer een niveau hoger gespeeld dan de wedstrijden ervoor. Als we progressie blijven boeken dan vallen die doelpunten ook vanzelf. Voor nu is het eerste punt binnen!

Hopelijk tot volgende week. Dan spelen wij 12.45 uur uit op Athena (Amsterdam)!

Liefs,
Dames 1