Dames 1 Sep

Athena Dames 1 - Myra Dames 1 22/9

Na een sterke dinsdagtraining en een wat mindere donderdagtraining waarin niet veel lukte, maar wel hard gewerkt werd en team ‘lang’ als winnaar uit de bus kwam bij De Donderdag Cup was het tijd voor onze tweede competitiewedstrijd.

Met goed vertrouwen, want vorige week gewonnen met 2-0, maar toch ook met extra scherpte, want de oefenwedstrijd van Athena met 3-0 verloren, stapten we het veld op. Na een felle voorbereiding in de nog fellere zon   ging het fluitsignaal. Go Myra!

Aan het eerste kwart zal ik snel voorbij gaan. Afspraken werden niet nagekomen, de aanwijzingen van elkaar werden niet begrepen en alle trainingen leken over boord gegooid te zijn. Dit resulteerde al snel in een 1-0 achterstand na een harde backhandslag in de verre hoek van Athena. Gelukkig spelen we dit seizoen vier kwarten en was er dus na 17,5e minuut al een eerste coachmoment. Jeroen kreeg alle neuzen weer één kant op en het tweede kwart zag er dan ook veel beter uit. Een mooie aanval begon bij Luna die op rechts de stick-to-space methode toepaste, Isis wegstuurde waarna Isis over de achterlijn treinde, Va inspeelde waarna zij de 1-1 in pushte! Mooiste was nog dat dit een aandachtspuntje was bij de dinsdagtraining van Lot Olland!

In het derde en vierde kwart trokken we dezelfde lijn door. Snelle Noa die een aantal keer mooi door het middenveld van Athena sneed, Floor die iedereen bleef coachen en überhaupt de hele wedstrijd heerlijk stond te ballen, Ellis en Marloes die overheerste op de rechterkant van het veld en Juul die door zowel aanvallend als verdedigend een dijk van een wedstrijd speelde en daarmee ‘de gabber van de wedstrijd werd’ (normale teams hebben ‘the man of the match’ die de bal krijgt ofzo, maar bij ons vonden ze het leuk om een jaren ‘90 jasje aan te schaffen die je eigenlijk niet wilt maar toch wel omdat het toch wel een eer is...#tweestrijd)

Helaas wisten we de bal niet een tweede keer in het doel te krijgen waardoor de wedstrijd bleef steken op een 1-1. Zo weten we wel weer waar we deze week de focus op moeten leggen. Scoren!

Graag willen wij aan u laten zien wat wij deze week hebben opgestoken van de training. We zien u dan ook graag zondag om 12.45 uur langs de lijn op ons mooie cluppie!

Groetjes,

Dames 1

P.S. Wij zijn nog steeds hard op zoek naar sponsoren voor op ons teamvest. Wilt u ook dat wij shinen met ons logo, neem dan contact met ons op!