Dames 1 Maa

Myra dames 1 - Xenios dames 1 4/3

Na een koude winterstop mochten we zondag toch echt aantreden voor de tweede seizoenshelft. Met nog wat twijfels of de wedstrijd wel door kon gaan, gingen we uiteindelijk met goede moed het veld op. Na toch een gebrekkige voorbereiding door de koude temperaturen van de afgelopen dagen mochten we met extra support van een aantal G-hockeyers beginnen aan de wedstrijd tegen Xenios.

Zoals Sander in de voorbespreking als zei, in deze wedstrijd zal de overwinning gaan naar het team wat de grootste strijdlust levert. Zo begonnen we sterk in de wedstrijd. Al wist Xenios al snel een paar sterke aanvallen op te zetten met meerdere schoten op doel, hielden we stand en wisten we de ballen voor zover uit het goal te houden. Waar Xenios de bal niet in het goal wist te werken, hadden wij een mooie verdedigende actie op de helft van Xenios, na snel uitspelen belandde de bal in de cirkel en wist Stella met een harde backhand de bal achter de keeper te werken, 1-0! Met nog ongeveer 20 minuten te spelen in de eerste helft wisten we de 0 te houden met een aantal magistrale reddingen van onze sluitpost Lotte.

Na een korte bespreking in de rust stapte we de tweede helft het veld weer op met wat vertrouwen. Maar al na 4 minuten keerde het spel om, Xenios wist de bal met een fraai schot in het goal te werken, 1-1. Hierna wisten dat we volle bak moesten werken om de bal uit de goal te houden. Uiteindelijk was het toch echt Xenios die het hardere werk bleef leveren. Zo wisten ze met een klungelig balletje de bal in het goal te werken, 1-2. Met een opgeheven hooft bleven we doorgaan, wisten we nog wat kansen creĆ«ren, maar dit pakte helaas niet uit tot een doelpunt. In de laatste minuut wist Xenios nog een strafcorner te krijgen, door een variant wisten ze de bal op de plank te krijgen. De wedstrijd werd afgefloten en zo verloren we met 1-3. We wisten achteraf dat we niet genoeg vechtlust hadden geleverd in de wedstrijd,
waardoor de punten met Xenios mee naar huis gingen.

Deze week gaan we weer keihard aan de bak, met dinsdag nog een oefenwedstrijd tegen Strawberries en nog 2 trainingen op het programma. Komende zondag spelen we uit tegen Alliance, we hopen u te zien langs de lijn!