Dames 1 Feb

Trainingsweekend Dames 1 in Barcelona

Afgelopen weekeinde hadden wij ons teamweekend, waar we lang naar hebben uitgekeken.
Diverse paklijsten werden afgevinkt voordat we om 05.00 uur op Schiphol verzamelden. Een uitermate gunstige wind voerde ons, sneller dan verwacht, naar het zonovergoten Barcelona.
Aangekomen in het appartement hebben we nog even wat gegeten en hebben wij onze hockeyspullen bijeen geraapt, aangezien onze eerste training op het programma stond. Een vijftal taxi's bracht ons naar het prachtige sportcomplex Municipal Pau Negre.
Een training bovenop een de berg, met een geweldig uitzicht over Barcelona. Na een nuttige training zijn we weer richting de appartementen gegaan, waarna de nodige boodschappen voor de avond werden gedaan. Deze werd 'bont' afgesloten.

De volgende ochtend hadden we een sportief niet-hockey moment. Zodra iedereen in een wet-suit was gehesen en geritst, kregen we een nogal voor de hand liggende uitleg over het gebruik van een peddel voor 'Stand-up peddle', in de volksmond ook wel Suppen genoemd.
Iedereen heeft dat anderhalf uur erna zeker op de plank gestaan, de een wat langer dan de ander.
Weer terug in het appartement hadden we een gesprek over de type spelers die we in het team hebben, qua Action type, hoe we deze kunnen herkennen en het best tot haar recht kunnen laten komen.
Later de avond kon dat meer in de praktijk worden gebracht door middel van een oefenwedstrijd tegen FC Barcelona (FC? Jaa FC ! Ook de hockeyclub krijgt om een of andere reden deze twee letters toegewezen. Leuk feitje wel: de dames hebben dan ook hetzelfde outfit als bijvoorbeeld Messi, hoewel de broek is vervangen door een moderne rok en de naam achterop het shirt hun eigen achternaam weergeeft). De wedstrijd werd helaas verloren met 1-0 tegen dit snelle, felle Spaanse elftal.

Zaterdagochtend na het ontbijt hadden we een leuke creatieve activiteit: in groepjes door Barcelona fietsen en op aangegeven plekken een originele groepsfoto maken. Dit bracht uiteraard de enige hilariteit met zich mee, dat uitgebreid werd besproken tijdens de lunch bij en tapas tent. Hierna kregen we wat vrije tijd, waar enkele pinpassen driftig uit portemonnees werden gehaald om vervolgens al dan niet contactloos te betalen. Aan het einde van de middag hadden we een groepsgesprek met bruikbare tips voor elkaar en de staff (bedankt Roos van Leary: letwel dit is geen nieuw team-of staff-lid).
Met nog een paar minute-to-win-it spelletjes na het gesprek was het tijd om uit eten te gaan en later op de avond de heupjes dan wel schouders te wiegen op de dansvloer.

De laatste ochtend was dan ook even lastig wakker worden, maar we waren redelijk op tijd uit het appartement vertrokken. Als ware piraten hebben we schatten gezocht in Barcelona, via de app  GeoCaching. Later de middag hebben we nog een boottochtje gemaakt in de haven van Barcelona. Oh ja en hadden we al verteld dat dat volle bak in de zon was?! Nou ja, bij deze dus.

Kortom een warm, gezellig, leerzaam, hard-core lachwekkend weekend.
Wij hebben zin in de hervatting van de competitie, het is afwachten wanneer Koning winter dit zal toe laten.

Heel graag tot dan, langs de lijn!

Liefs,
Dames 1