Dames 1 Nov

Myra Dames 1 – Zoetermeer Dames 1 12/11

Afgelopen zondag mochten wij aantreden tegen Zoetermeer, a.k.a. ‘Zoetje’ (volgens de coach). Een stugge ploeg die dit seizoen al vijf keer gelijk heeft gespeeld. Gelukkig mochten wij op eigen veld spelen, waar wij nog geen wedstrijd hebben verloren. Bovendien hadden wij onze mini’s, Bo en Jessie, mee om ons aan te moedigen!

Na het eerste fluitsignaal begonnen wij de wedstrijd helaas niet scherp genoeg. Binnen enkele minuten stonden wij al op 0-1 achterstand. We herpakten ons daarna enigszins, maar het mocht nog niet baten, want na ongeveer 20 minuten kregen wij door een strafcorner de 0-2 om onze oren. Gelukkig lieten wij onze koppies niet hangen. We hebben al vaker laten zien dat wij voldoende veerkracht hebben om terug te komen van een achterstand! En inderdaad: door een strafcorner rebound, die via Ots over de keep ging en vervolgens door Kiek ingetikt kon worden, maakten wij de 2-1. En vlak daarna volgde een mooie actie van Lotte die langs de achterlijn de cirkel in kwam en de bal mooi bij de tweede paal neerlegde, waar Juul klaar stond voor de 2-2.

In de tweede helft waren wij duidelijk de betere partij met meer balbezit, maar helaas was Zoetermeer de efficiëntere partij die de 2-3 maakte.  Door een sterke solo actie van Stam die eindigde in een goede voorzet aan Juul, konden wij daar nog 3-3 van maken. Maar helaas was daarna de tijd op en zo eindigde de wedstrijd (voor Zoetermeer wederom) in een gelijkspel. De shootouts werden daarna gewonnen door Zoetermeer, zodat we toch met een teleurgesteld gevoel het veld af liepen. Desalniettemin hebben wij wederom veerkracht getoond en blijven wij de eerste helft van het seizoen ongeslagen op eigen veld!

De glitter van de week ging deze keer naar Elles, die deze wedstrijd diverse malen heeft laten zien wat een interceptie is en overal goed tussen zat. Komende week spelen wij uit tegen de nummer twee in de poule, Leiden. Wij zien u graag weer om 12:30 uur langs de lijn. Tot dan!

Myra Dames 1