Bestuur Sep

Veilige sportomgeving belangrijk

Nieuws afbeelding Beste Myra leden,

Sinds enige tijd zijn sportverenigingen verplicht een vertrouwenspersoon aan te stellen. De vertrouwenspersoon heeft een belangrijke rol in het stimuleren van een veilige sportcultuur.

Wanneer leden van Myra te maken krijgen met ongewenst gedrag, zoals (seksuele) intimidatie of pesten ben ik binnen de vereniging het eerste aanspreekpunt.

Ik ben Talitha de Haas, sinds 2017 betrokken bij Myra. Begonnen als ouder langs de kant van de lijn ben ik van 2018 tot vorig jaar actief geweest als categorieleider meisjes en jongens EF.

In het dagelijks leven ben ik medisch directeur van de Paradigma Groep. De paraDIGMA groep is een groep van samenwerkende bedrijven met expertise op alle gebieden van mens, werk en gezondheid. Onze doelstelling is om medewerkers in organisaties veilig, weerbaar en vitaal te maken én te houden.

Als vertrouwenspersoon wil ik een lage drempel creƫren voor jullie om zaken bespreekbaar te maken die jullie niet kwijt kunnen bij een trainer, teambegeleider, categorieleider of andere Myra functionaris.

Ik bied een luisterend oor en kan je helpen met de volgende stappen. Ik vind een veilige sportomgeving belangrijk en wil dus graag op deze wijze mijn steentje bijdragen! Je kunt me bereiken via [email protected]

Groeten, Talitha