Ballenkinderen

Ballenkinderen voor wedstrijden Heren 1 en Dames 1

#WijzijnMyra; gezamenlijk zorgen we voor onze vereniging. Er zijn meerdere soorten vrijwilligerswerk bij Myra die zorgen dat prestaties en plezier mogelijk zijn. Denk hierbij aan fluitdiensten, oudercoaches, bardiensten, rijdiensten, etc. Relatief nieuw is dat jeugdleden in de leeftijd van 13 -18 jaar op zondag (en bij deelname aan de GoldCup eventueel op donderdagavond) worden ingedeeld voor een dienst als ballenkind. Omdat ons Dames 1 en Heren 1 in de Overgangsklasse spelen is het verplicht om elke wedstrijd ballenkinderen in te zetten. Deze verplichting vanuit de KNHB is er om de wedstrijd zonder oponthoud te laten verlopen, ze zorgen dat het spel na een overtreding of uitbal snel weer kan worden hervat.

Daarnaast vinden veel kinderen het erg leuk om te doen. Ballenkinderen hebben de beste plek om de wedstrijd te kunnen volgen. Ze staan er met hun neus bovenop en leren zo ook weer dingen die ze in hun eigen wedstrijd kunnen gebruiken.

• Elke speler (jongens en meiden) wordt maximaal 1 keer per seizoen ingedeeld, de selectieteamspelers soms 2 keer per seizoen.
  • De planning voor de 2e helft van het seizoen is bekend en komt uiterlijk 1 februari 2024 ook op de website te staan. Praktisch betekent dit dat de teambegeleider de spelers van het team op naam indeelt op basis van vrijwilligheid of anders op basis van loting. Elke dienst dienen er 7 of 8 ballenkinderen te worden ingedeeld. De teambegeleider zorgt dat deze indeling lang van tevoren bekend is zodat ouders en kinderen hier rekening mee kunnen houden. Ze houden hierbij rekening met welke spelers in de 1e helft al een ballendienst hebben gedaan.
  • De ingedeelde speler is zelf verantwoordelijk voor het regelen van vervanging indien hij of zij niet kan op de ingeplande dag en geeft de naam van een vervanger door aan de teambegeleider.
  • Een week voor de ballendienst ontvangt de teambegeleider nog een reminder en de vraag om de namen van de ingedeelde spelers door te geven aan [email protected]
  • Ballenkinderen worden begeleid voor, tijdens en na de wedstrijd. Deze begeleider geeft instructies maar zorgt ook voor de sfeer. De kinderen krijgen tijdens de rust of na afloop iets te eten en te drinken.
  • De kinderen krijgen een hesje in bruikleen voor de wedstrijd. Zij dienen zelf scheenbeschermers en hun bitje mee te nemen. Zij zullen het team ontmoeten en uitleg krijgen over wat er tijdens de wedstrijd verwacht wordt.
  • De wedstrijden duren 4x17,5 minuten en een rust van 10 minuten. De ballenkinderen moet een half uur voor de wedstrijd aanwezig zijn. Voor een Dames 1 wedstrijd moet je om 12:15 aanwezig zijn, de wedstrijd start om 12:45. Een Heren 1 wedstrijd meld je je om 14:15 in het clubhuis en de wedstrijd start om 14:45.

Volgend seizoen ‘24/’25 zullen alle O16 teams en de O14-1 twee keer per seizoen worden ingedeeld. Op deze manier worden alle spelers uit deze teams één keer per seizoen ingedeeld. De O18 jeugd zal dat seizoen alleen worden ingezet voor bekerwedstrijden (Gold Cup) welke in de avonden plaatsvinden.

zondag 10 maart
Ballenkinderen Dames 1 ** MO14-1