Dames 1 Mei

Hilversum Dames 1 - Myra Dames 1 21/5

Afgelopen zondag stond voor ons alweer de laatste competitiewedstrijd op het programma. Deze keer uit op Hilversum, wat al zeker is van degraderen, in een benauwd zonnetje. Met een ontspannen sfeer in de kleedkamer begon Hans zijn korte maar nuttige bespreking. Na de bespreking gingen we het veld op voor de warming up, we waren er klaar voor.

We begonnen de wedstrijd een beetje rommelig, maar na 2 minuten wisten we dit weer op te pakken. Na 7 minuten spelen wist Lotte een mooie actie naar de cirkel te maken en Kiek bij de stip aan te bereiken, die de bal naast de keeper in het doel wist te werken! 0-1. Daarna gingen we weer hockeyen en kwamen meerdere kansen. Juul kreeg de bal aangespeeld en wist meerdere speelsters van Hilversum uit te dollen hoe alleen Juul dit kan. Zo eindigde ze voor de keeper en wist de bal in de verre hoek te duwen, 0-2! Na een onderschepping van Lotte en het uitspelen van een aantal speelsters wist ze de bal richting het doel te schieten waar Kiek bij de paal stond, ze tipte de bal in eerste instantie op de keeper, maar in de rebound wist Stella op de juiste plek te staan en de bal in het doel kon spelen. Met een 0-3 stand gingen we de rust in.

Tijdens de rust hebben we van Stam nog even en peptalk gekregen om net even wat harder te werken met z’n allen. Gedurende de tweede helft bleven we meerdere kansen creëren, waaronder strafcorners. Daarnaast stonden we veel zekerder en steady te spelen, met de rust in het spel. Helaas werd dit niet beloond in meer doelpunten, de bal wilde maar niet in het doel belanden. Het is dus 0-3 gebleven en de 3 punten zijn mee terug gekomen naar Amstelveen.

De laatste wedstrijd van de competitie is zo winnend afgesloten, waarbij Lotte tot de laatste glitter van het seizoen is benoemd! Goed gedaan Lot. Wij willen jullie bedanken voor het support langs de lijn en hopen jullie komend seizoen weer langs de lijn te zien!

Liefs,

Dames 1