Dames 1 Mei

Hans Vlek stopt na drie jaar bij Myra Dames 1

Hans Vlek heeft besloten na dit seizoen te stoppen als hoofdcoach van Myra Dames 1. Hans is al sinds het seizoen 2009/2010 betrokken bij het eerste damesteam van HV Myra. Dat jaar werd hij in de rol van assistent trainer/coach kampioen in de Tweede Klasse. Het seizoen dat hierop volgde werd hij interim hoofdcoach van Dames 1. Het team behaalde toen een stevige derde plek in de Eerste Klasse. In 2013/2014 heeft hij als hoofdcoach het vers gepromoveerde Dames 2 geleid in hun eerste seizoen in de Reserve Overgangsklasse, wat een prima plek in de middenmoot opleverde.

Na dat jaar is Hans door de vereniging gevraagd om wederom hoofdcoach van Dames 1 te worden, wat hij vervolgens drie jaar lang heeft gedaan. Hans: "Ik heb de afgelopen jaren met heel veel plezier Dames 1 gecoacht en kijk ook met veel plezier terug op deze periode waarin we veel met elkaar hebben bereikt en meegemaakt. Ik denk dat het nu een goed moment is om het stokje over te dragen.” Hans leidt samen met collega Erik Koridon de Myra Hockey Academy, waarvoor hij zich ook volgend seizoen zal blijven inzetten.

John Bijlsma, voorzitter van de Technische Commissie Senioren Top is Hans dankbaar voor zijn inzet voor het team en de vereniging in het algemeen. "Hans is een echte Myra-man - zelf speelde hij jarenlang in Heren 1 - en heeft daarnaast de juiste hockeykennis in huis. Het is heel uniek om zo’n combinatie op één van je belangrijkste teams te zetten. Wij wensen Hans veel succes voor de toekomst, maar zullen hem ongetwijfeld nog zeer regelmatig op de club tegenkomen.”