Junioren Sep

HV Myra opent seizoen spectaculair met de Beestige Seizoensopening

Op zondag 4 september jl. opende Hockeyvereniging Myra het nieuwe seizoen op spectaculaire en feestelijke wijze. Maar liefst 400 jeugdleden van HV Myra deden ’s ochtends mee aan een hockey clinic gegeven door Dames en Heren 1, samen met zes internationals. In de middag pasten zij hun trucjes toe tijdens het mixed hockeytoernooi. Tussendoor vermaakten de kinderen zich goed met de kinderboerderij, het pony rijden, de springkussens en het schminken. Het was zeer geslaagde dag!

Het evenement werd georganiseerd door Joost Vink van Hockey Events Agency die ook actief is bij Myra als trainer/coach van de Jongens A1 en de Jongens D1. De dag begon met een clinic, gegeven door Dames en Heren 1 van Myra die werden geassisteerd door niemand minder dan internationals Charlotte Vega, Leiah Brigitha, Ilse Kapelle, Anouk Lambers, Amber Berlijn en Pamela Raaff. Voor de keepers was er een clinic van de Drijver Goalie Academy. De kinderen werden in gemixte teams ingedeeld, waarbij alle leeftijden en niveaus door elkaar werden gehusseld. Zo konden de kinderen elkaar beter leren kennen. Rond het middaguur werden alle selectieteams van de jeugd en de Dames en Heren 1 selecties gepresenteerd en op de foto gezet. Na de lunch ging het mixed hockeytoernooi van start waarbij alle teams op een kwart veld korte wedstrijdjes tegen elkaar speelden.

Naast de hockeyactiviteiten konden de kinderen allerlei dieren knuffelen in de kinderboerderij, pony rijden, springen op een springkussen en zich laten schminken. De dag werd afgesloten met een grote barbecue voor wel 600 man, bestaande uit de kinderen, hun ouders en de enthousiaste vrijwilligers die hebben geholpen.

HV Myra staat voor plezier, prestatie en respect. Deze pijlers staan niet voor niets met koeienletters op de zijkant van het clubhuis. Al deze elementen kwamen tijdens de seizoensopening bij elkaar. "Het was de eerste keer dat we zo’n groots evenement hebben georganiseerd om de start van het seizoen in te luiden. Ik heb heel veel blije gezichten gezien, van zowel de kinderen als de ouders. Dit soort evenementen draagt echt bij aan het verenigingsgevoel. Uiteraard zullen we ook evalueren wat er in de toekomst nog beter kan, maar wat mij betreft wordt dit een nieuwe traditie’, aldus Nils Mulder, voorzitter van HV Myra.

Bekijk een impressie van de dag in dit fotoalbum. Een uitgebreid album met meer foto's volgt nog, houd daarvoor de Myra Facebook pagina in de gaten!

RTV Amstelveen kwam ook even langs en heeft een geweldig leuk filmpje van de dag gemaakt: